10.05.2004.
Tweet
Elan - tehnologija 03/04
Fusion sistem je najavljivan i predstavljen u sezoni 02/03 kao revolucija. Ima li razloga da nije požnjeo baš očekivane rezultate u prošloj sezoni kad se pojavio u komercijalno dostupnim količinama, ili se ipak ne radi o takvoj revoluciji?
U suradnji sa Markerom Elan je konstruirao prve skije za sezonu 03/04, koje su imale u cjelosti integrirane vezove sa skijom, uz sve svoje dobre strane ali i poneke mane. Saznajte o čemu se u stvari radi. Fusion vez (mora biti baš Fusion, tu nemate veliku slobodu izbora te ste ograničeni na Marker kao proizvođača, op.a.) fiksira se u samoj skiji pod čijom se šasijom nalaze dvije slobodne klizajuće plohe načinjene od čvrstog metala koja su centralnim položajem povezane sa skijom. Takva pozicija veza omogućava da se vez slobodno pomiče - kliže napred nazad kako se skija savija. Rezultat su glatki i energični zavoji te bolja kontrola i držanje rubnjaka cijelom duljinom skije. Dakle, vezovi po prvi puta nisu smješteni na skiju nego unutar skije, u poseban interni klizni sistem. Vezovi i skije djeluju kao cjelina, a energija se prenosi u samo skiju kao (barem tako Elan tvrdi) najefikasniji način prenošenja energije na rubove skije. Fusion modele također karakterizira i AST (Advanced Sidewall Technology) - novi dizajn bočnih rubova tako da se postiže optimalan pritisak za svaki dio skije u pojedinom segmentu zavoja. Kako AST radi? Na vrhu skije S modeli Elana imaju Monoblock konstrukciju koja omogućava vrlo lagani ulazak u okret sa doziranim pritiskom skije. U tijeku izvođenja samog zavoja rub vrha skije se naginje pod kutem 60 stupnjeva da bi usmjerio više tog pritiska na rub. U struku AST koristi 90 stupanjski sidewall kako bi se energija kanalizirala direktno na rubnik gdje i kada je ta energija najpotrebnija. Krečući se prema repu Monoblock kontrukcije prelazi iz kutno orijentiranog sidewalla pnovo u monoblock sistem ne bi li izlalazak iz zavoja bio što mekši i tečniji. Express tehnologija se odnosi na samu unutarnju građu skije za čim bolje performanse. Laminirana drvena jezgra (izdržljivija od obične drvene jezgre) zadužena je za superiornu kvalitetu, na koju dolazi integrirana plata pa iznad svega toga kućište od lagano tkanog alutex i titana čiji se sloj nalazi i ispod same baze skije trebali bi garantirati savršeni finiš izvedbe skije i njenu čvrstoću baš kao i dobar prijenos energije duž čitave skije na njene rubnike, naravno, uz pomoć power channela koji izgledaju kao dvije vilice koje se protežu uz bočne bridove skija, a pandan su npr. Beta sistemu kod Atomica. Dva titanska sloja i elastomer imaju ulogu smanjenja vibracija i prijenos pritiska na rubove. Express trake sa integriranim Power channelima dodatno prenose energiju na rubnjake, dajući maksimum pritiska na rubnjake. Ti su power channeli različiti na pojedinim modelima skija, najkraći su na Nižim verzijama Integri, dok su sve jači i sve dulji prema najjačim S modelima. Jači i skuplji modeli, pogotovo race modeli SLX, GSX, Dual X i HCX imaju više titana, finiji alutex (10) za razliku od nekih modela koji ga uopće nemaju (integra 2), dok poneki imaju rough alutex, te imaju višu integriranu platu. Sve to skupa daje težu i tvrđu skiju koju će manje opraštati pogreške, ali dati veći adrenalin imate li snage i tehnike obuzdati divlji karakter takvih bržih modela. I upravo je ta plata kamen pomutnje kod Fusion modela. Naime, izvedbom veza koji se više ne nalazi na skiji, nego gotovo u samoj skiji događa se da je stajna visina skijaša primjetno niža nego na skijama koje imaju platu i na to još podignuti vez. Iako takva jako naglašena stojna visina ima i svojih negativnosti (ozljede, smanjena stabilnost pri pravocrtnom skijanju, op.a.), ipak mi se čini da s obzirom na radijus skije ne bi bilo loše da se rubljenje izvodi olakšano i pod većim kutem, što bojim se, kod Fusiona neće biti baš tako lagan posao. Za sezonu 04/05 doznajemo, Elan gotovo u potpunosti prelazi na Fusion standard, no ovoga puta u suradnji s Tyroliom, napuštajući slavnu Integru kao liniju, dok na tržište uvodi A-seriju. No, o tome će znatno više biti riječi u nekom drugom javljanju. Slike su preuzete sa weba www.elanskis.com |
Vezani članci
- 23.09. Elean Morpheo 10 Ti Orange Fusion (14/15)
- 15.09. Elan Delight QT (14/15)
- 08.07. Elan snowboardi i tehnologije 14/15
- 09.05. Povratak na veliku scenu? 'Max' Blardone na Elanu
- 29.04. Elan skije i tehnologije 14/15
- 24.06. Elan Race SLX Amphibio (14/15)
- 12.06. Elan Ripstick Amphibio (14/15)
- 14.10. Elanove zvijezde skijale s djecom u Portorožu!
- 11.09. Elan Amphibio 88 Xti (13/14)
- 07.08. Elan Speed Magic Fusion (13/14)
Vijesti
- Elanove zvijezde skijale s djecom u Portorožu!
- Nepravilna dokapitalizacija: Elan u problemima?
- VIDEO: ISPO 2012. predstavio novitete za 2013.
- Novosti u svijetu Elana i K2
Info
- Elan snowboardi i tehnologije 14/15
- Elan skije i tehnologije 14/15
- Elan skije 13/14
- Elan tehnologije 13/14
- Elan skije 12/13
- Elan tehnologije 12/13
- Elan skije 11/12
- Elan tehnologije 11/12
- Elan skije 10/11
- Elan tehnologije 10/11
- Elan tehnologije 09/10
- Elan skije 09/10
- Elan skije 08/09
- Elan tehnologije 08/09
- Elan tehnologije 07/08
- Elan skije 07/08
- Elan tehnologija 06/07
- Elan skije 06/07
- Elan Waveflex tehnologija (06/07)
- Elan tehnologija 05/06
- Elan skije 05/06
- Elan skije 04/05
- Elan - tehnologija 03/04
Recenzije
- Elean Morpheo 10 Ti Orange Fusion (14/15)
- Elan Delight QT (14/15)
- Elan Race SLX Amphibio (14/15)
- Elan Ripstick Amphibio (14/15)
- Elan Amphibio 12 (14/15)
- Elan Amphibio 88 Xti (13/14)
- Elan Speed Magic Fusion (13/14)
- Elan Spectrum 95 Alu (13/14)
- Elan Race SLX (13/14)
- Elan Amphibio 14 (13/14)
- Elan Amphibio Waveflex 14 (12/13)
- Elan Amphibio Waveflex 88XTi (12/13)
- Elan Puzzle TBT (12/13)
- Elan SLX Race (12/13)
- Elan Apex (11/12)
- Elan SL Waveflex Fusion (11/12)
- Elan Amphibio Waveflex 14 (11/12)
- Elan Apex (11/12)
- Elan SLX Race (10/11)
- Elan GSX Waveflex Fusion (10/11)
- Elan Waveflex 78Ti (10/11)
- Elan Waveflex 14 (10/11)
- Elan Speedwave 14 (09/10)
- Elan Speed Magic (09/10)
- Elan SLX WF Fusion (09/10)
- Elan Magfire 78 Ti (09/10)
- Elan 777 (09/10)
- Elan Magfire 78 Ti (08/09)
- Elan Speedwave 12 (08/09)
- Elan Magfire 82 Ti (08/09)
- Elan SLX waveflex (08/09)
- Elan GSX waveflex (08/09)
- Elan SLX race (07/08)
- Elan Speed Magic (07/08)
- Elan GSX Race (07/08)
- Elan Speedwave 14 (07/08)
- Elan Magfire Magma 14 Fusion (07/08)
- Elan Wave Magic (06/07)
- Elan Speedwave 8 i 10 (06/07)
- Elan Speedwave 12 i 14 (06/07)
- Elan S12 (05/06)
- Elan SLX (05/06)
- Elan Black Magic (05/06)
- Elan GSX (05/06)
- Elan Mantis M10 (03/04)
- Elan S8 (03/04)
- Elan S12 (02/03)
- Elan SLX (02/03)
- Elan Integra 6 (02/03)
- Elan Whistler 6 (02/03)
-
Besplatno skijanje na Sljemenu!
Skijanje za građane besplatno do kraja sezone, no samo na Zelenom i Bijelom spustu
-
Slovenska skijališta s čak 11 novih žičara!
Više od 80 milijuna eura za ogroman napredak slovenskih skijališta.
-
Novi četverosjed na Platku spreman za sezonu!
Uspješno obavljen tehnički pregled nove žičare, jedan od posljednjih administrativnih...
Tekstovi i Skijanje.hr watermarkom označene fotografije autorsko su pravo i vlasništvo Hrvatskog ski/board magazina Skijanje.hr osim ako nije drugačije naznačeno. Uredništvo magazina ne jamči za točnost i potpunost objavljenih informacija te ne preuzima nikakvu odgovornost za izravnu ili neizravnu štetu i ozljede proizašle iz sadržaja na site-u. Kontakt...
ISSN 1845-5891
e-mail: info@skijanje.hr
Marketing:
marketing@skijanje.hr