07.10.2005.
Tweet
Nordica tehnologija 05/06
Što nam donosi nova ponuda skija iz Nordice, na kojem principu rade stabilizaciju i torzijsku stabilnost?
Nordica u sezoni 05/06 donosi uglavnom većinu tehnoloških novotarija koje na ovaj ili onaj način ne predstavljaju novitete pogotovo informiranijim skijašima. Uglavnom se radi o standardima koji ni po čemu u odnosu na konkurenciju nisu revolucija, čak štoviše, podsjećaju na već viđena, ali istovremeno i prokušana rješenja. Za korekciju ravnoteže u zavoju i izjednačavanje pritiska na skiju kroz cijeli zavoj trebao bi se brinuti XBS sistem koji ima namjenu korigiranja ravnoteže i raspodjele pritiska na skiju, a djeluje slično kao i fusion sistem. Radi na sistemu klipova, koji pod pritiskom savijanja skije djeluju na način da pomiču vez naprijed-natrag klizuću toliko koliko je dovoljno da se pritisak distribuira i osigura jednoliki pritisak na cijelu skiju, ne samo na vrh ili rep, kako to obično u situacijama većeg opterećenja biva, gurajući cijeli vez (naravno) konstantno prema težištu skije. Što se tiče torzijskih elemenata Nordica i dalje koristi sistem predstavljen prošle godine - 2V channel sistemi. Sistem sam po sebi nije ništa drugačiji nego X-Press kod Elana ili IPS sistema kod Rossignola. To su, u stvari, dvije vilice u obliku slova "V", koje služe za prijenos pritiska iz centra skije ispod pancerice, na rubove skije u oba smjera, i prema vrhu i prema repu. Jako je bitno istovremeno ne pomiješati channel sisteme 2v konstrukciju (2V energy Ti - Ca) koja ukazuje na samu konstrukciju jezgre skije, za razliku od sistema prijenosa energije na rubove i torzijske stabilnosti. 2V energy TiCa (vjerojatno dolazi kao skraćenica za titan - carbon op.a.) konstrukcija ukazuje na činjenicu da skija ima drvenu jezgru ojačanu slojem titana (kod nekih proizvođača sloj titana može biti i dvostruki) kojeg adekvatno prati i vertikalna konstrukcija postraničnih zidova, najčešće karakterističnih za natjecateljske modele. Cijeli taj sistem zajedno sa XBS sistemom trebao bi kao rezultat imati odličan prijenos energije prema vrhu i repu skije i iskorištavati maksimalnu površinu rubnika Osim energy 2V TICA sistema, postoji i sistem koji nije toliko orijentiran ka maksimumu prijenosa energije, nego više na ublažavanje vibracija i olakšano ulaženje u zavoje, a naziva se dosta slično Energy frame TiCa, dakle bez 2v i nalazi se u rekreativnim modelima skija. Teško je reći koliko će prosječni skijaš u skijanju osjetiti ove tehnologije, ali definitivno veseli činjenica da vrh tehnologije kod Nordice nije rezerviran samo za modele namijenjene sportašima (da ne kažem profesionalcima) nego je nalazimo i kod modela namijenjenim skijašima rekreativcima. |
Vezani članci
- 09.09. Nordica Belle to Belle (14/15)
- 03.09. Nordica Dobermann Spitfire Ti (14/15)
- 12.06. Nordica skije i tehnologije 14/15
- 30.06. Nordica Dobermann GSR (14/15)
- 27.06. Nordica Dobermann SLR (14/15)
- 23.09. Nordica Fire Arrow 84 EVO EDT (13/14)
- 16.07. Numeričkim algoritmom do savršenih skija
- 08.07. Nordica Dobermann SLR EVO (13/14)
- 28.05. Nordica skije 13/14
- 28.05. Nordica tehnologije 13/14
Vijesti
Info
- Nordica skije i tehnologije 14/15
- Nordica skije 13/14
- Nordica tehnologije 13/14
- Nordica skije 12/13
- Nordica tehnologije 12/13
- Nordica skije 11/12
- Nordica tehnologije 11/12
- Nordica skije 10/11
- Nordica tehnologije 10/11
- Nordica skije 09/10
- Nordica tehnologije 09/10
- Nordica skije 08/09
- Nordica tehnologije 08/09
- Nordica skije 07/08
- Nordica tehnologija 07/08
- Nordica skije 06/07.
- Nordica tehnologija 06/07
- Nordica tehnologija 05/06
- Nordica skije 05/06
- Nordica pancerice 04/05
- Nordica skije 04/05
Recenzije
- Nordica Belle to Belle (14/15)
- Nordica Dobermann Spitfire Ti (14/15)
- Nordica Dobermann GSR (14/15)
- Nordica Dobermann SLR (14/15)
- Nordica Fire Arrow 84 EVO EDT (13/14)
- Nordica Dobermann SLR EVO (13/14)
- Nordica Dobermann Spitfire CA (13/14)
- Nordica Fire Arrow 74 (12/13)
- Nordica Transfire 74 XCT (12/13)
- Nordica SLR Dobermann (12/13)
- Nordica Speedmachine Mach 3 Power XBI (08/09)
- Nordica Dobermann PRO SL (08/09)
- Nordica Dobermann Spitfire (08/09)
- Nordica Hot Rod Top Fuel (08/09)
- Nordica Olympia Speed (08/09)
- Nordica Hot Rod Modified XBS (07/08)
- Nordica Speedmachine Mach 3 Power XBI (07/08)
- Nordica Doberman GS (07/08)
- Nordica Doberman pro GS (06/07)
- Nordica Dobermann pro SL (06/07)
- Nordica Speedmachine (05/06)
- Nordica Olympia Victory XBS (05/06)
- Nordica Dobermann SL (03/04)
- Nordica Dobermann GS 12 (03/04)
-
Besplatno skijanje na Sljemenu!
Skijanje za građane besplatno do kraja sezone, no samo na Zelenom i Bijelom spustu
-
Slovenska skijališta s čak 11 novih žičara!
Više od 80 milijuna eura za ogroman napredak slovenskih skijališta.
-
Novi četverosjed na Platku spreman za sezonu!
Uspješno obavljen tehnički pregled nove žičare, jedan od posljednjih administrativnih...
© Skijanje.hr 2003-2024. ISSN 1845-5891 e-mail: info@skijanje.hr Izdavač: Sport-IT Izrada internet stranice: Info izlog d.o.o. Broj posjeta: 1101
Tekstovi i Skijanje.hr watermarkom označene fotografije autorsko su pravo i vlasništvo Hrvatskog ski/board magazina Skijanje.hr osim ako nije drugačije naznačeno. Uredništvo magazina ne jamči za točnost i potpunost objavljenih informacija te ne preuzima nikakvu odgovornost za izravnu ili neizravnu štetu i ozljede proizašle iz sadržaja na site-u. Kontakt...
Tekstovi i Skijanje.hr watermarkom označene fotografije autorsko su pravo i vlasništvo Hrvatskog ski/board magazina Skijanje.hr osim ako nije drugačije naznačeno. Uredništvo magazina ne jamči za točnost i potpunost objavljenih informacija te ne preuzima nikakvu odgovornost za izravnu ili neizravnu štetu i ozljede proizašle iz sadržaja na site-u. Kontakt...
ISSN 1845-5891
e-mail: info@skijanje.hr
Marketing:
marketing@skijanje.hr