27.02.2006.      

Autori: Goran Razić, Elinka BarišićPhoto: RTC Krvavec 

Krvavec - nova ulaganja

Posjet slovenskom skijalištu RTC Krvavec iskoristili smo i za razgovor s pomoćnikom direktora skijališta, g. Markom Grebencom. Čovjek koji je direktno zadužen za infrastrukturu, otvoreno je progovorio za magazin Skijanje.hr.

RTC Krvavec, od nedavno, u 95 - postotnom vlasništvu Uniora Zreče, tvrtke koja pod svojom kapom ima i Roglu, počeo je s drastičnijim ulaganjima u skijalište. Kakvi su planovi, u kojim su fazama, te što posjetitelji mogu očekivati u budućnosti? Samo su neka pitanja na koja smo potražili odgovore...

Krvavec kao posjećenije slovensko skijalište oduvijek je zanimao Hrvate. Stoga ne čudi interes oko nove 6 - sjedežnice. Možete nam reći malo detalja?
Novi šesterosjed će zamijeniti 33 godine staru dvosjedežnicu "Vrh Krvavca". Ta žičara je uvjerljivo prespora i potrebna je zamjena s novom. Sadašnja sjedežnica postiže brzinu od svega 2.5 m/s i s tom brzinom jednostavno ne uspijeva dovoziti ljude na pripadajuće staze koje su puno većeg kapaciteta. Rezultat je neiskorištenost tih pruga. Najbolje govore brojke; kapacitet staza koje pokriva sjedežnica Vrh Krvavca iznosi 2400 skijaša/sat, a sjedežnica ima kapacitet od svega 900 skijaša/sat.

Kakva će biti nova sjedežnica?
Nova sjedežnica će ići istom trasom kao i stara, istu visinsku razliku i daljinu će svladavati, a ići će brzinom od čak 5 m/s, što će rezultirati vožnjom od vrha gondole (dna skijališta, op.a.) pa sve do vrha Krvavca za svega 4 min i 40 sek. Sjedežnica će biti nova Doppelmayrova s isklopnim sistemom (promjenjive brzine prilikom ukrcaja i iskrcaja op.a.), te neće biti opremljena s plexi poklopcem. U početku će raditi sa smanjenim kapacitetom, tj. s nešto manje sjedala, tako da će joj kapacitet biti oko 1800 skijaša/sat, ali čim se ukaže potreba, povećavamo kapacitet.

Zašto neće imati plexi?
Plexi poklopac jednostavno nije isplativ na ovoj trasi. Na vrhu Krvavca su poznati učestali vjetrovi, a kako poklopac prilikom vjetra samo smeta, postoji mogućnost da sjedežnica zbog umjerenog i jačeg vjetra ne bi bila u funkciji, dok bi za skijanje npr. uvjeti bili sasvim dobri... složit ćete se, to bi bila prava tragedija. Odluka je pala i bit će bez pokrova.

U kojoj je fazi cijeli projekt?
Projekti su gotovi, trenutno se vadi građevinska dozvola, a sa zemljanim radovima bi trebali započeti u 5. ili 6. mjesecu, za kada je predviđena demontaža stare sjedežnice. Sve mora biti gotovo i spremno već u rujnu 2006. g.

Zašto ne ostavite i jednu i drugu u funkciji, ne bi li to dodatno povećalo kapacitet?
Od 2003. g. u Sloveniji je na snazi zakon o sigurnosti na skijalištima, a koji među ostalim propisuje i to da propusnost staze mora odgovarati i propusnosti žičara. Prema tome, 6 - sjedežnica je idealna za prostor koji pokriva i ne treba joj ništa više. Uostalom svjetski trendovi idu prema tome da se smanji broj vučnica, ali da se postojećima što više poveća kapacitet. O nepotrebnim troškovima održavanja i potrošnje energije takve dvije paralelne sjedežnice da i ne govorim. Pogledajte npr. slučaj Njivica 1 i Njivica 2, to je primjer totalnog promašaja.

Koliko je velika ta investicija? Samo za mjeru, jer često kruže neke čudne brojke u Hrvatskoj, kada se spominju nove sjedežnice.
Ovakva kakva će biti stajat će 4 milijuna Eura, bez poreza.

Što je s jednosjedom koji je već pravi muzejski primjerak?
On će ostati, radi komunikacije s hotelom, radi gostiju, radi prtljage i sl. No donja stanica će se pomaknuti malo prema gore, kako bi se napravilo više mjesta za novu sjedežnicu.

Što je sa Zvohom, planira li se tamo nešto novo?
Zvoh će još sigurno ostati nekih desetak godina ovakav kakav je, tamo je sasvim solidna sjedežnica, u usporedbi s ostalima, no često su loši vremenski uvjeti, magla, snijeg i sl. tako da ju ni ne palimo uvijek.

Kakvi su još planovi, jel se sprema još nešto, a što bi zanimalo posjetitelje?
Naravno, kroz par godina planiramo proširenje skijališta, najvjerojatnije lijevo od Križišća, na Jezerca. U planu je postavljanje jedne 4 - sjedežnice te nekoliko staza od po kilometar do kilometar i pol. Te staze bile bi laganijeg tipa, više za početnike. Do sada su nam često zamjerali da imamo staze samo za bolje skijaše, a s novim stazama želimo promijeniti taj glas. Osim toga u daljnjem planu je i izgradnja nove stajaće gondole za 15 ljudi iz doline Kokre do Gospince. Gondola bi bila duga oko 2 km, a već je uvrštena i u urbanistički plan.

U svakom slučaju lijepe stvari se događaju, i događat će se, na Krvavcu. Sve veća konkurencija, veći prohtjevi gostiju te potreba za neprestanim napretkom tjera djelatnike RTC-a naprijed. 31 stalni zaposlenik Krvavca izazove je očito shvatio vrlo ozbiljno.

 

 

 

 

KOMENTARI

Trenutno niste prijavljeni. Molimo prijavite se!

login:

lozinka:

Samo registrirani korisnici mogu dodati komentar. Prijavite se ili registrirajte.

  • Vijesti

  • Info

© Skijanje.hr 2003-2024.  ISSN 1845-5891  e-mail: info@skijanje.hr   Izdavač: Sport-IT   Izrada internet stranice: Info izlog d.o.o.   Broj posjeta: 499179
Tekstovi i Skijanje.hr watermarkom označene fotografije autorsko su pravo i vlasništvo Hrvatskog ski/board magazina Skijanje.hr osim ako nije drugačije naznačeno. Uredništvo magazina ne jamči za točnost i potpunost objavljenih informacija te ne preuzima nikakvu odgovornost za izravnu ili neizravnu štetu i ozljede proizašle iz sadržaja na site-u. Kontakt...
Hrvatski ski/board magazin Skijanje.hr

ISSN 1845-5891

e-mail: info@skijanje.hr

Marketing:
  marketing@skijanje.hr