PROIZVOĐAČI

»

ATOMIC

27.07.2006.      

Autor: Goran VukelićPhoto: arhiva Skijanje.hr i CroSki 

Atomic: "Hrvati vole profi skije"

Prodajni manageri Atomica, Ch. Haitzmann i E. Schmutzler, za Skijanje.hr pričaju o prodajnim pozicijama ovog austrijskog proizvođača skijaške opreme; planovima, željama, ali odgovaraju i na neke kritike sve zahtjevnijih kupaca.

Christian Haitzmann i Erhard Schmutzler dvojica su managera austrijskog proizvođača ski opreme Atomic u čiji opis poslova spada i briga za hrvatsko tržište. Kako Hrvati najčešće kupuju nimalo jeftine top race modele ove tvrtke iz Altenmarka, ne čudi i dužna pozornost našem malom, ali perspektivnom tržištu. Napokon, treba opravdati i zadržati status proizvođača koji drži čak trećinu ukupne prodaje alpskih skija u Republici Hrvatskoj.

Za početak, približite nam trenutno stanje na svjetskom tržištu i ocijenite Atomicovu poziciju među konkurencijom?
Na svjetskoj razini Atomic je trenutno proizvođač broj 1 gledamo li prodaju alpske skijaške opreme; držimo 20-ak % tržišta, dok je u Hrvatskoj taj postotak još ponešto viši i kreće se iznad 30 %!

Kakve su želje pojedinih nacionalnih tržišta? Prodaje li se jednako dobro, recimo, GS:12 u Hrvatskoj i u SAD-u?
Situacija je prilično različita gledano po pojedinim tržištima; u Srednjoj Europi glavninu prodaje drže race i Supercross (SX) serija, dok, recimo, u Francuskoj ili Sjevernoj Americi kupci najčešće odabiru freeride modele kao Big Daddy ili Sugar Daddy. U Hrvatskoj svoj put do kupca najlakše nalaze race ili Supercross modeli, dakle linije GS, SL i SX.

Bit će da je to zbog toga što smo jaka skijaška nacija...? (smijeh)
(Smijeh) Da, moguće je! Pa, Atomic je vrlo prepoznatljiv iz Svjetskog kupa sa svojim dizajnom, recimo crveno-bijela kombinacija pobjedničkih veleslalomskih modela vjerojatno "goni" kupce da i sami odaberu GS modele.

Pitanje je samo odgovara li ta skija njihovim sportskim potrebama na stazi ili, vjerojatnije, šminkerskim uz stazu? No, za naše tržište imate i dvije posebne "manekenke"...?
Točno, dosad su Ana i Nika skijale na Dynamic skijama, koje također spadaju u naš koncern, a od sljedeće sezone obje će biti na Atomic skijama, u Atomic pancericama i s Atomic kacigama na glavi.

Pretpostavljamo da neće moći istaknuti svoje ime na opremi umjesto Atomicovog kao što je dosad bio slučaj s Dynamicom?
Ne, nažalost, bojim se da to s Atomicovim brandom nije moguće (smijeh).

Koji su sljedeći koraci u održavanju liderske pozicije na tržištu?
Svakako u implementiranju novih tehnologija u naše skije koje će pomoći skijašima da što bolje iskoriste njihove performanse, da se osjećaju sigurnije na njima, brže i bolje skijaju... Filozofija kojom se vodimo je razvijanje "game improving" proizvoda. Što to znači? Želimo proizvode koji će pomoći skijašima da što prije napreduju u skijanju, da uživaju na skijama i na stazama, ukratko da sa što manje muke "unaprijede igru" na snijegu na svoje i naše zadovoljstvo.

Amer sports, grupacija kojoj pripada i Atomic, preuzela je nedavno i konkurentski Salomon. Što očekujete od suradnje s Francuzima?
U svakom slučaju, ovo preuzimanje bi trebalo biti korak naprijed i za nas i za Salomon. Amer sports je postao najveći proizvođač sportske opreme (pod sobom drže i brandove Wilson, Suunto, Peak Performance, Conte of Florence, Volant..., op.a.) s proizvodnjom od oko 1,3 milijuna pari alpskih skija, te isto toliko pancerica. Kao takvima jeftinije nam je naručivati sirovine za izradu skija što bi se trebalo odraziti na povoljnijoj cijeni skija za krajnjeg kupca. Ušteđeni iznos možemo pak, dalje investirati u istraživanje i razvoj.

Hoće li doći do profilacije Salomona i Atomica, sada kad se nalazite pod istom "kapom"?
Pa, općenito i vrlo ugrubo, može se reći da Salomon naginje "offpiste" ponudi, dok Atomic kao svoju prednost ističe jako dobru opremu za skijanje na uređenim stazama. No, i uz takvu podjelu, oba proizvođača nastavljaju razvijati sve svoje potencijale te će stoga i svaki zadržati svoj vlastiti laboratorij.

Može li se očekivati veliki transfer: glavne zvijezde Salomona, Janica i Anja Paerson, prelaze na Atomic?
Ne, nikada. One su zadovoljne Salomonovim skijama, a na kraju krajeva, mi smo bratske tvrtke koje se mogu natjecati samo na internoj razini unutar koncerna.

U redakciju smo primili nekoliko primjedbi na Atomicovu opremu i to većinom na Device vezove. Čitatelji se žale na izradu koja nije na visini ostatka paketa skije+vezovi?
Moram priznati da dosad nismo imali takvih primjedbi. Naš postotak pritužbi je ispod 0.2% u odnosu na svu prodanu opremu. Svaki se vez posebno testira prije izlaska iz tvornice jer kupcima želimo pružiti provjeren proizvod. Vezovi su osjetljiv dio opreme i poklanjamo im posebnu pažnju kako bismo zaštitili zdravlje kupaca koji se nakon tjedan dana skijanja moraju vratiti svakodnevnim obvezama.

Problem je i u pojedinim prodavačima koji, kako bi snizili cijenu paketa skija+vez, na skije sa vrha ponude stavljaju jeftinije vezove koji svojim performansama ne prate mogućnosti skije?
Da bi se izbjegle takve pogreške prodavača Atomic je na skijama razvio specijalne baze vezova na koje se može postaviti samo točno određen vez. Dakle, na bazu dizajniranu za Device vez može se postaviti samo Device, ne i Neox vez. Uvijek nastojimo ostvariti sklad između performansi skije i veza.

U velikim trgovačkim lancima sportskom opremom pojavljuju se modeli skija vrlo nalik izvornim proizvodima određenog branda. Primjerice, ove se sezone u jednom lancu mogao kupiti model SX:7.2 vrlo nalik originalnom modelu SX:7. Koliko su te skije različite od onih "originalnih" i kome su namijenjene?
Tržište skija je vrlo surovo i da bi preživjeli na njemu veliki trgovački lanci moraju svojim kupcima ponuditi "specijalne prilike". To znači da u suradnji s tvornicom odaberu model koji ima najbolju prodaju, unesu sitne preinake i poboljšanja u njega, dorade vizualni izgled te ponude takvu skiju po cijeni koja je gotovo identična originalnoj, "baznoj" skiji. To je način na koji ti lanci svojoj klijenteli ponude svojevrsnu "ekskluzivu", poboljšanu skiju po konkurentnoj cijeni. Takav proizvod ničim ne zaostaje za skijom iz službenog kataloga, dapače, njime su zadovoljni svi, od proizvođača, preko prodavača do najbitnije karike – kupca.

 

 

 

 

KOMENTARI

Trenutno niste prijavljeni. Molimo prijavite se!

login:

lozinka:

Samo registrirani korisnici mogu dodati komentar. Prijavite se ili registrirajte.

  • Vezani članci

  • Recenzije

  • Interview

© Skijanje.hr 2003-2024.  ISSN 1845-5891  e-mail: info@skijanje.hr   Izdavač: Sport-IT   Izrada internet stranice: Info izlog d.o.o.   Broj posjeta: 261127
Tekstovi i Skijanje.hr watermarkom označene fotografije autorsko su pravo i vlasništvo Hrvatskog ski/board magazina Skijanje.hr osim ako nije drugačije naznačeno. Uredništvo magazina ne jamči za točnost i potpunost objavljenih informacija te ne preuzima nikakvu odgovornost za izravnu ili neizravnu štetu i ozljede proizašle iz sadržaja na site-u. Kontakt...
Hrvatski ski/board magazin Skijanje.hr

ISSN 1845-5891

e-mail: info@skijanje.hr

Marketing:
  marketing@skijanje.hr