18.09.2006.
Tweet
Atomic tehnologija 06/07
Predstavljamo tehnološke novitete koje nam u sezoni 06/07 donosi austrijski proizvođač.
Atomic je jedan od najkonstantnijih proizvođača koji teško napušta dobitne tehnološke novitete. Slično se može očekivati i u predstojećoj sezoni. Shodno svemu rečenom, očekivano je da u ovoj sezoni ne možemo očekivani nova bombastična rješenja već dobre stare prokušane tehnologije koje su se pokazale vrlo uspješnima.I dalje se na Izor modelima zadržala Nanoframe tehnologija, koja je, u stvari, malo modificirana beta tehnologija i prilagođena manje agresivnim i vozljivijim modelima kojima je potrebna određena torzijska savitljivost i prijenos energije ne rubnike, ali ne u mjeri u kojoj to zahtijevaju natjecateljski modeli. Nanoframe modeli se baziraju na laganim skijama čiji je vanjski vlaknasti okvir napravljen u obliku slova "V" (vrlo slično ostalim proizvođačima, posebice Rossignolu op.a.) i integriran u šasiju skije. Takav sistem omogućava doziranje torzijske rigidnosti istovremeno tvoreći kompromis s lakim ulaskom u zavoje na oba kraja skije, i na vrhu i na repu. Značajan doprinos daje neprekinuta i zatvorena konstrukcija, koja omogućava kontrolu savijanja skija dajući još bolji pritisak na podlogu, dok "V" sistem na stražnjem dijelu omogućuje stabilniji prolazak kroz zavoj i lakši izlazak iz zavoja.
Aerospeed je poseban sistem izrade površine skije po uzoru na golf lopticu kako bi se zahvaljujući mikrostrukturi smanjile zračne turbulencije i dodatno doprinijelo stabilnosti skije, posebice za natjecatelje kojima su stotinke sekunde važne. Od ove sezone pojavila se i Aerospeed 2 površinska struktura, koja je još malo strukturno modificirana i ima oblika saća kako bi se još više smanjile turbulencije i olakšala stabilnost skije pri većim silama. Aerospeed dva bit će u ovoj sezoni karakteristika samo najjačih Atomicovih modela.
Glavninu strukture skije i dalje sačinjava nezaobilazna Beta tehnologija koja je kod Atomica prisutna više od pet sezona. Beta tehnologija je svoje ime dobila zahvaljujući presjeku koji podsjeća na slovo B ili grčko beta. To su posebni sistemi – koji mogu biti izrađeni od titana, Hypercarbona (ugljika), fiberglasa, i magnezijske jezgre i omogućuju redukciju vibracija i prijenos sila na rubnike preko polukružnih sistema. Sam beta sistem ima oblik tunela kroz koje se dodatno provlače razne tehnološke inovacije; Power channels, Power rods, a čija je uloga uglavnom pomoć beta sistemu u prijenosu sila na rubnike i doziranje torzijske savitljivosti skije, a samim tim i eksplozivniji izlazak iz zavoja. Race skije krasi tzv. 3D power channels, koji je malo pomaknut prema rubnicima skija i koristi prijenos sila na rubnike u najvećoj mjeri, dok su ostali oblici nešto manje responsivni i ne traže veći angažman skijaša i jako čvrstu konstrukciju skije. Činjenica je da je beta sistem jedan od najboljih sistema za prijenos sila na rubnike i eliminaciju vibracija, ali se čini da jednako tako utječe na torzijski flex skije čineći ih torzijski dosta tvrdima i na taj način tražeći od skijaša veći angažman prilikom ulaska u zavoj. (slika desno)
Dodatni prijenos i smirivanje vibracije čine tanke magnezijske poluge koje se nalaze iznad beta sistema, a nazivaju se Tex puls (slabiji modeli skija) ili Titanium pulser (jači modeli). Te se poluge nalaze direktno iznad rubnika i na taj način eliminiraju vibracije, djelujući kao svojevrsni amortizer direktno ispred i iza veza.
B5 sistem je i dalje nadogradnja beta sistema u kojima je postojeći beta sistem dodatno učvršćen svojevrsnim magnezijskim amortizerom koji djeluje na područjima nastanka najvećih vibracija, ispred i iza ploče za vezove (slika lijevo). Dakle nešto poput više klase spomenutih Tex plus sistema. Svrha B5 sistema je kontrola savijanja skija u zavoju na način da pri najjačim pritiscima kontrolira i dozira savijanje omogućujući čim dulji kontakt sa rubnika sa snijegom u prolasku skije kroz zavoj. No, pritom čini skije i ponešto zahtjevnijim za vožnju. Beta plus sistem je analogija B5 sistemu, no u jeftinijoj izvedbi sa istom svrhom, no cijela se priča odvija na površini skije, dakle nema integracije u sam beta sistem, no to skiju čini responsivnijom za rekreativne skijaše i skija nije pretvrda. Na nekim je modelim uočljiva oznaka B5 connected. To je u suštini standardni B5 sistem no ponešto olakšan i skraćenog djelovanja na skiju kako bi se postigao željeni efekt kontrole savijanja, a da istovremeno skija ne izgubi vozljivost i lakoću upravljanja.
Jedini pravi novitet u sezoni 06/07 je novi razvijeni sistem nazvan Powebridge. Powerbridge (naslovna slika) je sistem koji će se za početak nalaziti isklučivo na natjecateljskim modelima (i to modelima označenim brojevima 12), a predstavlja ga posebno razvijena šasija koja u sklopu ploče za vez ima svojevrsnu slobodu kretanja, točnije klizanja naprijed-natrag, što omogućava direktniji prijenos snage prilikom prolaska kroz zavoj i boljeg iskorištenja cijele površine rubnika, bez utjecaja na savitljivost skije. Dakle, prilikom ulaska u carving zavoj, sistem se pomiče malo prema naprijed usmjeravajući određeni (mali op.a.) postotak energije na vrh skija dok se prilikom izlaska iz zavoja veći dio energije usmjerava na repove skija dajući skiji jači katapult i manji gubitak na brzini. Ono što je bitno za reći jest da taj sistem može funkcionirati samo u sprezi sa Neox vezovima.
Rubnici su i dalje izrađeni dokazano dobrom i vrlo trajnom Dura edge obradom čelika i tu niti ove sezone nema nikakvih promjena.
Što se vezova tiče, doznajemo da Atomic ipak odustaje od EBM sustava (electronic binding management) – elektronički vezovi sa LCD displayom. Razlog je prozaičan - njihova je izrada preskupa i prema neslužbenim informacijama tržišna bi se cijena kretala oko tisuću Eura. No, od ove sezone se na tržištu pojavljuju novi Fortix vezovi, koji podsjećaju na Railflex vezove jer se poput Tyrolie ili Markera kod Blizzardovih modela navlače na šine i jednostavno montiraju. Neox sistemi i dalje ostaju prisutni (posebice na skijama sa spomenutim powebridge predugradnjama), dok Device vezova više nema u službenom katalogu. Moramo priznati da s nestrpljenjem očekujemo Fortix vezove jer su svi do sad predstavljeni sistemi bili su bez dvojbe najslabija točka Atomicove kolekcije. I dalje nema nikakvog diagonal sistema izbacivanja stražnjeg bloka veza, što je gotovo standard kod ostalih proizvođača već nekoliko godina (osim kod Markera op.a.). No, ipak je Atomic najavio malu promjenu, naime, kod konstrukcije vezova došlo je do modifikacija na prednjem bloku upotrebom twin i diagonal pivot sistema, koji bi trebali olakšati otpuštanje prednjeg bloka veza u svim smjerovima, posebice osjetljivog da reagira na vertikalne pokrete dijela pancerice kod nožnih prstiju, koji su posebno opasni prilikom padova na leđa.
Vezani članci
- 08.02. ISPO - održan najprestižniji sajam sporta
- 12.12. Atomic ženska kolekcija 2016/17
- 30.11. ATOMIC REDSTER XT: Skije s tehnologijama svjetskog kupa
- 24.11. Skijaške cipele Atomic Hawx Ultra i tehnologija Memory fit
- 17.01. Nova sezona, nove Atomic skije
- 21.12. Redster XT: Savršena kombinacija slalomskih i veleslalomskih skija
- 14.07. Mikaela Shiffrin i dalje na Atomicu
- 05.01. Inovacije u seriji Redster: Doubledeck 3.0 i tehnologija RAMP
- 18.12. Više udobnosti, zaštite i slobode gibanja: Atomic ženska kolekcija 14/15
- 27.11. Atomic Memory Fit
Vijesti
- Ljetna pauza donijela je brojne skijaške transfere
- Werner Heel zamijenio Head Atomicom
- Schild i Raich i nadalje uz Atomic
- Janka i dalje vjeran Atomicu, Kroell slomio nogu
- Marcel Hirscher produžio vjernost Atomicu
- VIDEO: ISPO 2012. predstavio novitete za 2013.
Info
- Atomic skije i tehnologije 14/15
- Atomic skije 13/14
- Atomic tehnologije 13/14
- Atomic skije 12/13
- Atomic tehnologije 12/13
- Atomic skije 11/12
- Atomic tehnologije 11/12
- Atomic skije 10/11
- Atomic tehnologije 10/11
- Atomic tehnologije 09/10
- Atomic skije 09/10
- Atomic "Doubledecker"
- Atomic tehnologije 08/09
- Atomic skije 08/09
- Atomic tehnologija 07/08
- Atomic skije 07/08
- Atomic tehnologija 06/07
- Atomic skije 06/07
- Atomic skije 05/06
- Atomic tehnologija 05/06
- Atomic Metron sistem
- Atomic skije 04/05
Recenzije
- Atomic Cloud Nine ARC (14/15)
- Atomic Nomad S Temper Ti i Radon Ti (14/15)
- Atomic Redster Doubledeck 3.0 SL (14/15)
- Atomic Redster Doubledeck 3.0 GS (14/15)
- Atomic Cloud Nine (13/14)
- Atomic Redster Doubledeck SL (13/14)
- Atomic Nomad S Radon Ti (13/14)
- Atomic Redster Doubledeck GS (13/14)
- Atomic Nomad Blackeye Ti (13/14)
- Atomic Redster Edge SL (13/14)
- Atomic Nomad Blackeye Ti (12/13)
- Atomic Blog (12/13)
- Atomic Redster Doubledeck SL (12/13)
- Atomic Redster Doubledeck GS (12/13)
- Atomic D2 VF 75 White (12/13)
- Atomic D2 VF 75 (11/12)
- Atomic Race LT (11/12)
- Atomic D2 Vario Cut 75 (11/12)
- Atomic Nomad Blackeye Ti (10/11)
- Atomic D2 VF 72 (10/11)
- Atomic Nomad Smoke Ti (10/11)
- Atomic Race ST (10/11)
- Atomic D2 VF 75 (10/11)
- Atomic Race SL ti (10/11)
- Atomic Race Ti GS (09/10)
- Atomic Race ST (09/10)
- Atomic Race SL (09/10)
- Atomic D2 Race SL (09/10)
- Atomic D2 Vario Cut 72 (08/09)
- Atomic Punx (08/09)
- Atomic SL 11 (08/09)
- Atomic Cloud 9 (08/09)
- Atomic Drive 9 Titan (08/09)
- Atomic Drive 11 Carbon (08/09)
- Atomic SL 12 (07/08)
- Atomic Cool Minx (07/08)
- Atomic Metron 5 (07/08)
- Atomic Nomad Whiteout (07/08)
- Atomic Nomad Blackeye (07/08)
- Atomic Nomad Crimson (07/08)
- Atomic Metron 9 (07/08)
- Atomic SX 9 (07/08)
- Atomic SL 10 (07/08)
- Atomic Metron 11 b5 connected (06/07)
- Atomic SX 10 b5 connected (06/07)
- Atomic GS 12 (06/07)
- Atomic SX 12 (06/07)
- Atomic LT 12 (06/07)
- Atomic SL 12 (06/07)
- Atomic SX b5 (05/06)
- Atomic Metron 11 (05/06)
- Atomic Izor 9:7 (05/06)
- Atomic Race:8 (05/06)
- Atomic Metron b5 (05/06)
- Atomic Izor 5:3 (05/06)
- Atomic GS 11 (05/06)
- Atomic SL 9M (05/06)
- Atomic SX 10 (05/06)
- Atomic C8 (03/04)
- Atomic SL 11M (04/05)
- Atomic Beta Race 9'16 (01/02)
- Atomic Beta Race 10'22 (01/02)
Interview
-
Besplatno skijanje na Sljemenu!
Skijanje za građane besplatno do kraja sezone, no samo na Zelenom i Bijelom spustu
-
Slovenska skijališta s čak 11 novih žičara!
Više od 80 milijuna eura za ogroman napredak slovenskih skijališta.
-
Novi četverosjed na Platku spreman za sezonu!
Uspješno obavljen tehnički pregled nove žičare, jedan od posljednjih administrativnih...
© Skijanje.hr 2003-2024. ISSN 1845-5891 e-mail: info@skijanje.hr Izdavač: Sport-IT Izrada internet stranice: Info izlog d.o.o. Broj posjeta: 273034
Tekstovi i Skijanje.hr watermarkom označene fotografije autorsko su pravo i vlasništvo Hrvatskog ski/board magazina Skijanje.hr osim ako nije drugačije naznačeno. Uredništvo magazina ne jamči za točnost i potpunost objavljenih informacija te ne preuzima nikakvu odgovornost za izravnu ili neizravnu štetu i ozljede proizašle iz sadržaja na site-u. Kontakt...
Tekstovi i Skijanje.hr watermarkom označene fotografije autorsko su pravo i vlasništvo Hrvatskog ski/board magazina Skijanje.hr osim ako nije drugačije naznačeno. Uredništvo magazina ne jamči za točnost i potpunost objavljenih informacija te ne preuzima nikakvu odgovornost za izravnu ili neizravnu štetu i ozljede proizašle iz sadržaja na site-u. Kontakt...
ISSN 1845-5891
e-mail: info@skijanje.hr
Marketing:
marketing@skijanje.hr