21.11.2010.      

Autor: Goran Vukelić 

Prosječan skijaš? Muškarac, bijelac, star 50 g., dobrostojeći

Sve starija i bogatija populacija na snježnim stazama – izazov s kojim se suočava skijaška industrija koja želi izbjeći pridjev "elitistički" ispred skijaškog sporta.

Prema istraživanju koje je prije tri godine provela udruga američkih skijališta, skijanje postaje sve elitniji sport. Amerikanci su, naime, proveli demografsko istraživanje kojem je cilj bilo utvrditi karakteristike prosječnog skijaša i, naravno, prema tome usmjeriti daljnja ulaganja i marketinške kampanje.

-.--.-Po rezultatima, na staze najčešće izlaze muškarci, bijelci, stari oko 50 godina, boljeg imovinskog statusa. Riječ je o baby boom generaciji koja je donijela prosperitet Sjedinjenim Američkim Državama te na krilima koje je narasla i cijela današnja skijaška industrija. Radi se o dobrostojećoj klijenteli koja redovito odlazi na zimske odmore, investira u novu opremu, kupuje nekretnine na skijalištima... Jednom riječju, zlatna koka.

No, postoji problem, a najbolje ga je sažeo David Perry, dopredsjednik tvrtke koja vodi skijalište u Aspenu: "Baby boomeri neće zauvijek biti ovdje." Riječ je o čisto biološkom pitanju – populacija između 45 i 60 godina neće moći još dugo na svojim plećima "nositi" skijašku industriju. Ta je činjenica potakla Amerikance da u proteklih nekoliko godina poduzmu ozbiljne korake kako bi na skijališta privukli mlade.

-.--.-Prvi je korak bio doznati zašto uopće "izbjegavaju" odmor na snijegu. Razloga je niz: mladi koji grade karijeru si ne mogu priuštiti tjedan dana odmora; cijene skijaških karata, opreme i smještaja su otišle "u nebo"; skijanje su na popisu "cool" sportova zamijenile neke druge outdoor aktivnosti; skijališta ne pružaju dovoljno dodatne zabave mladima...

"Kada sam došao ovdje prije osam godina, Aspen je bio enklava ostarjelih baby boomera", kaže Perry. Ubrzo su uslijedile promjene. Aspen je krenuo s organizacijom Winter X Games, natjecanja u ekstremnim disciplinama poput half-pipea ili skicrossa. Uz to su organizirani koncerti rock i hip-hop zvijezda – ideja dotad potpuno nezamisliva jer Aspen nije želio ometati popodnevni san svojih zrelih gostiju.

Skijališta su se prilagodila snowboarderima, freeriderima i freestylerima otvarajući pristupe netaknutim padinama punim dubokog snijega, otvarajući snow parkove i klubove za izlaske te snižavajući cijene ski karata. Osim toga, neki su počeli ulagati u mala skijališta pored gradova budući da su uvidjeli da će preko tog "prijelaznog" koraka lakše "navući" mladu populaciju na skijanje te ih privući u visoke planine.

-.--.-Pomaka ima, uspavanim skijaškim mjestima počela je polako teći svježa "krv" – dolaze ljubitelji ekstremnog skijanja, mlade obitelji privučene povoljnim aranžmanima, afro i latinoamerička zajednica je otkrila snježne radosti... Statističke su brojke još uvijek "zacementirane" i pokazuju da je u prošlom desetljeću populacija između 45 i 55 godina narasla za 5%, a udio starijih od 55 godina za nevjerojatnih 100%. Amerikancima je ipak bitno da su "detektirali" problem i sada naporno rade na njegovom rješavanju. Na radost svih rođenih poslije 1965.

 

 

 

 

KOMENTARI

Trenutno niste prijavljeni. Molimo prijavite se!

login:

lozinka:

Samo registrirani korisnici mogu dodati komentar. Prijavite se ili registrirajte.

  • Vijesti

  • Info

© Skijanje.hr 2003-2024.  ISSN 1845-5891  e-mail: info@skijanje.hr   Izdavač: Sport-IT   Izrada internet stranice: Info izlog d.o.o.   Broj posjeta: 45453
Tekstovi i Skijanje.hr watermarkom označene fotografije autorsko su pravo i vlasništvo Hrvatskog ski/board magazina Skijanje.hr osim ako nije drugačije naznačeno. Uredništvo magazina ne jamči za točnost i potpunost objavljenih informacija te ne preuzima nikakvu odgovornost za izravnu ili neizravnu štetu i ozljede proizašle iz sadržaja na site-u. Kontakt...
Hrvatski ski/board magazin Skijanje.hr

ISSN 1845-5891

e-mail: info@skijanje.hr

Marketing:
  marketing@skijanje.hr