15.11.2004.
Tweet
Ratraci
Osnovne informacije koje ste željeli znati o ovim "snježnim tenkovima", njihove performanse i slike iz prošlosti...
Sve je počelo od dr. Schleuningera (Beč) - taj čovjek zaslužan je za dolazak prvih ralica-gusjeničara iz Amerike u Europu, početkom 60-ih godina prošlog stoljeća.Dr. Schleuninger je prodavao Thiokol ralice-gusjeničare pod nazivom Ratrac S. (u Europi je tada već bilo ralica-gusjeničara, no to nisu bile neke količine vrijedne spomena, uglavnom neke prerade i prototipovi...)
Proizvođači ratraka (stari pseudonim za ralice-gusjeničare) bili su Thiokol, LMC, VMC u Utahu, SAD. Ali i Martimex sa područja bivše Jugoslavije koji je u međuvremenu preuzet od strane tvrtke Rolba (SUI – Wetzikon). Kasnije se oblik pisanja imenice, u slobodnom govoru, promijenio u ratrak.
Sa ratrakom nedostupna mjesta postaju dostupna! Bilo gdje krenuli, sa ratrakom ćete i stići na vaše odredište. Ima veliku mobilnost i nosivost, čak i na mjestima gdje obična vozila moraju odustati.
Čelik ili guma, izbor za gusjenice omogućuje ratracima da se kreću po travi, snijegu, kamenju, pijesku i svim mogućim i nemogućim terenima, nedostupnim običnim vozilima. A vaš izbor je da li ćete voziti ljude ili teret, jer ratraci mogu sve.
Ratraci se koriste u svi gospodarskim branšama, od polarnih ekspedicija, pustinja do košenja trave i uređenja skijaških staza. Korišteni su u raznim poslovima i te poslove obavljaju izvrsno. U ovom članku ćemo se bolje upoznati sa uređenjem staza i ratracima namjenjenima za taj posao.
Snježni ratraci se dijele na male, srednje i velike ratrake. Svi oni se koriste na skijalištima i oko njih, za održavanje staza, prijevoz materijala, tereta, ljudi, pomažu u izgradnji infrastrukutre na skijalištu, itd. Niti jedno skijalište ne može zamisliti rad bez ratraka.
Mali ratraci se koriste za male i uske staze, održavanje raznih parkova za djecu ili puteva za snowmobile. Ratraci srednje veličine su namijenjeni manjim skijalištima, ne velikih površina, održavanju staza, manjih parkova i sl.
I na kraju - veliki ratraci, bez kojih niti jedno skijalište koje ima više od 5km staza ne može zamisliti rad. Služe za uređenje površina velikih staza, snowparkova, a u mogućnosti su obavljati sve te poslove na velikim strminama i nepristupačnom terenu te zadovoljavajućom brzinom.
Neki od proizvođača:
Bopmbarider, LMC, TAM, Pisten Bully, Foremost, Ghedini & Ghezze, Hämmerle, Iller, Kässbohrer, Kool Kat, Prinoth, Rotatrac, Snow-Trac, Stahl....
Samo da znate da postoje mini modeli ratraka koje slažu ratrak modelari (geeks) i igraju se s time po vrtu...
Koliko je ratrak moćno vozilo pokazat će vam slijedeći podaci:
Osnovni podaci o Pisten Bullyju 300w (od ove sezone na Sljemenu!):
Dimenzije: širina ratraka bez tračnica, 2,500mm, sa kombiniranim tračnicama 2,160mm,
sa multiflex tillerom 5,400mm
Visina: visina do vitla 3,300 mm, prostor za tovar 2,300 x 1,920 mm.
Težina: Sa kombiniranim tračnicama 8,200 kg, sa čeličnim tračnicama 8,400kg. Maksimalna težina (sa dodacima) 11,000 kg, tovarni prostor max. težina (bez dodataka) 2,150kg.
Performanse: Brzina je 17 km/h (4.72 m/s),
sa namontiranim vitlom 19 km/h (5.27 m/s)
Motor:Tip motora je Mercedes-Benz OM 926 LA, 6 cilindara, 7,200 cc, snaga 240 kw (330 konja), okretni moment 1,300Nm pri 1,200 okretaja, potrošnja 18 l/h, kapacitet spremnika 190 l
Vitlo: Dužina kabla 1,050 m
Kakvi sve ratraci postoje, slike govore za sebe :
Vezani članci
Vijesti
- Od sutra zimska oprema u HR i SLO
- Skijanje.hr i na mobilnim platformama
- Termini školskih praznika 2014/2015
- Od 15.11. zimska oprema za Sloveniju!
- Termini školskih praznika 2013/2014
- Zimska oprema od 1.11. u Austriji, od 15.11. u Sloveniji
- Termini školskih praznika 2012/2013
- Postrožena pravila na francuskim cestama
- Skijanje.hr vremenska prognoza u suradnji s Vrijeme.net
Info
- 10 FIS pravila
- Auto info
- Formula za izračunavanje radijusa skija
- Idemo na snijeg - autom
- Lanci za snijeg
- Lavine
- Lavine - oprema
- Lavine – zaštita i spašavanje
- Oprez - porast krađa po skijalištima
- Prijevoz skija automobilom
- Prvi dan na snijegu
- Ratraci
- SAAC
- Skijanje u inozemstvu i putne isprave
- Snowmobile
- Termini školskih praznika 2007/2008
- Termini školskih praznika 2008/2009
- Termini školskih praznika 2009/2010
- Termini školskih praznika 2010/2011
- Termini školskih praznika 2011/2012
- Umjetni snijeg
- Vožnja po snijegu
- Vrste snijega
- Vrste snijega – razlike i tipovi snijega
- Znakovi na stazi!
-
Besplatno skijanje na Sljemenu!
Skijanje za građane besplatno do kraja sezone, no samo na Zelenom i Bijelom spustu
-
Slovenska skijališta s čak 11 novih žičara!
Više od 80 milijuna eura za ogroman napredak slovenskih skijališta.
-
Novi četverosjed na Platku spreman za sezonu!
Uspješno obavljen tehnički pregled nove žičare, jedan od posljednjih administrativnih...
© Skijanje.hr 2003-2025. ISSN 1845-5891 e-mail: info@skijanje.hr Izdavač: Sport-IT Izrada internet stranice: Info izlog d.o.o. Broj posjeta: 1438852
Tekstovi i Skijanje.hr watermarkom označene fotografije autorsko su pravo i vlasništvo Hrvatskog ski/board magazina Skijanje.hr osim ako nije drugačije naznačeno. Uredništvo magazina ne jamči za točnost i potpunost objavljenih informacija te ne preuzima nikakvu odgovornost za izravnu ili neizravnu štetu i ozljede proizašle iz sadržaja na site-u. Kontakt...
Tekstovi i Skijanje.hr watermarkom označene fotografije autorsko su pravo i vlasništvo Hrvatskog ski/board magazina Skijanje.hr osim ako nije drugačije naznačeno. Uredništvo magazina ne jamči za točnost i potpunost objavljenih informacija te ne preuzima nikakvu odgovornost za izravnu ili neizravnu štetu i ozljede proizašle iz sadržaja na site-u. Kontakt...
ISSN 1845-5891
e-mail: info@skijanje.hr
Marketing:
marketing@skijanje.hr