10.12.2008.
Tweet
Atomic D2 Vario Cut 72 (08/09)
Jedna skija s više radijusa. Tako glasi san mnogih proizvođača u posljednje vrijeme. No samo neki su uspjeli napraviti skiju koja to zaista i može. Atomicov D2 Vario Cut predstavlja pionira vrlo radikalnog izgleda
Testirani model: 170 cm, r = 10,5 - 16,5 m Sidecut: 112,5 - 72 - 100,5 Dostupne visine: 160, 170, 180 cm |
Atomicov D2 Vario Cut došao nam je pod noge u trenutku kada smo već pomislili da je Atomic svoje novitete za narednu (tekuću) sezonu u potpunosti predstavio. Izlazak sasvim novog i k tome vrlo radikalnog koncepta skija napravljen je s malom zadrškom, te gotovo u posljednji trenutak kako bi ulovio potencijalne kupce u sezoni 08/09. Koji je pravi razlog tome nije sasvim jasno, no jasno je da D2 skije ipak čine jednu sasvim novu klasu, koja po mnogočemu odudara od ostalih Atomicovih modela. Prema do sada poznatim informacijama tehnologija već ima odličan "feedback", te se očekuje njeno širenje i na ostale modele iz Atomicove game proizvoda. Race modeli iz Svjetskog kupa već su se okušali s doubledeck tehnologijom. Za sada stvar očito funkcionira.
Testirani Vario Cut po svojim karakteristikama smjestili bismo u viši carving razred skija, na pragu race klase, ali ipak stepenicu ispod. D2 Vario Cut ili D2 doubledeck Vario Cut skije sačinjene su od dva sloja skija jedne na drugoj, "gornji deck" i "donji deck". Točnije, skloniji smo mišljenju kako je riječ o povećoj plati, koja je smještena na (donju) skiju s jasnim razlogom - upravljanja donjim dijelom. Spoj između gornjeg i donjeg dijela je fleksibilan, tj. između dva "decka" (od tuda i naziv doubledeck) smještena je posebna guma, koja je kod jačih modela čvršća, dok je kod slabijih modela nešto mekša. Njen posao je da kod Vario Cuta u određenim gabaritima dozvoljava kontrolirano širenje i skupljanje vrha i repa donjeg decka skije. Za razliku od Vario Flexa, koji također dozvoljava gibanje gornjeg dijela skije nesmetano na donji, kod Vario Cuta su ta gibanja prisutna isključivo u lateralnom smjeru, dok gibanja naprijed nazad ovdje nisu prisutna (niti potrebna).
Drugim riječima - što sile jače pritišću tu gumu, to je jača reakcija donje skije. Pritiskom skijaša i većom centrifugalnom silom gornja "skija" pritišće donju, koja zahvaljujući prorezima na vrhu i repu dozvoljava lakše savijanje tih istih uzdužno prorezanih dijelova, a što rezultira zavojem većeg ili manjeg radijusa. Spoj između procjepa riješen je na način umetanja mekane plastike, koja poput harmonike dozvoljava razdvajanje i skupljanje vrha i repa. (oprez, postavljanje prstiju na vrh ili rep može rezultirati neugodnim štipanjem, op.a.).
Skije dolaze u dvije varijante, a glavna podjela je širina struka. Dok D2 Vario Cut 72 dolazi u visinama od 160, 170 i 180 cm, D2 Vario Cut 82 dolazi u visinama 2 cm višim - 162, 172 i 182 cm. Radijusi variraju od 10 do 16 m kod Vario Cuta 72 visine 160 cm, pa sve do relativno velikih 12 do 18 m kod Vario Cuta 82 visine 182 cm.
U stvarnosti skijanje na Vario Cutu izgleda ovako - ako se brže skijate ili imate veću masu "razrezani" dio na vrhu i repu se raširi i time dozvoljava izvođenje zavoja manjeg radijusa, dok prilikom sporije vožnje skija istovremeno zadržava mirnoću i vrlo lako je upravljiva na širim zavojima, prvenstveno zahvaljujući manjem ili gotovo neznatnom širenju vrha i repa skije.
Vario Cut je namijenjen prvenstveno za uređene skijaške staze, što svakome mora biti jasno. Povremeni izleti izvan staza vrlo lako će rezultirati neočekivanim ponašanjem skija i s puno čuđenja mogli biste dovesti u pitanje čak i vlastite skijaške sposobnosti. U takvim okolnostima ponekad se zna desiti da na skiji napravite zavoj kakav niste željeli, tj. skija vam da povratnu informaciju kakvu niste navikli primiti. Kako bi se to izbjeglo D2 treba dobro upoznati te ju voziti po za nju idealnim (tvrdim) stazama. U tom slučaju skija vraća višestruko.
Razlika između Vario Cuta i "običnih" skija je primjetna već prilikom izvedbe prvih zavoja. Skija je vrlo lagana za klasu u koju spada te ne umara prilikom vožnje, što je jedan od glavnih ciljeva proizvođača. Ovoj lako vozljivoj skiji pri većim brzinama reakcija u zavoju se pojačava, a da pri tome ne moramo utrošiti gotovo nimalo više energije nego što je slučaj u sporijoj vožnji.
D2 Vario Cut ulazi u višu srednju klasu skija, koja koketira sa race klasom te je namijenjen prvenstveno skijašima koji su u fazi usavršavanja carving vožnje. Skija ne umara, iznimno je udobna na tvrdim stazama i otporna na torzijska uvijanja na strminama i pri većim brzinama, a ako i nismo u stanju skiju postaviti previše na rubnike, to kod Vario Cuta nije niti toliko bitno, jer će velik dio posla on sam napraviti za nas. Otpornost rascijepljenih dijelova na vrhu i na repu skije ne možemo procijeniti, to će najbolje pokazati vrijeme, no da skija izgleda nesvakidašnje i da je prisutna svojevrsna revolucija, to je istina. Probajte i uvjerit ćete se sami.
Vezani članci
- 15.07. Atomic D2 Vario Cut 75 (11/12)
- 17.06. Atomic Redster Doubledeck GS (13/14)
- 16.05. Atomic Redster Edge SL (13/14)
- 04.09. Atomic Redster Doubledeck SL (12/13)
- 17.08. Atomic D2 VF 75 (11/12)
- 08.02. ISPO - održan najprestižniji sajam sporta
- 12.12. Atomic ženska kolekcija 2016/17
- 30.11. ATOMIC REDSTER XT: Skije s tehnologijama svjetskog kupa
- 24.11. Skijaške cipele Atomic Hawx Ultra i tehnologija Memory fit
- 17.01. Nova sezona, nove Atomic skije
Vijesti
- Ljetna pauza donijela je brojne skijaške transfere
- Werner Heel zamijenio Head Atomicom
- Schild i Raich i nadalje uz Atomic
- Janka i dalje vjeran Atomicu, Kroell slomio nogu
- Marcel Hirscher produžio vjernost Atomicu
- VIDEO: ISPO 2012. predstavio novitete za 2013.
Info
- Atomic skije i tehnologije 14/15
- Atomic skije 13/14
- Atomic tehnologije 13/14
- Atomic skije 12/13
- Atomic tehnologije 12/13
- Atomic skije 11/12
- Atomic tehnologije 11/12
- Atomic skije 10/11
- Atomic tehnologije 10/11
- Atomic tehnologije 09/10
- Atomic skije 09/10
- Atomic "Doubledecker"
- Atomic tehnologije 08/09
- Atomic skije 08/09
- Atomic tehnologija 07/08
- Atomic skije 07/08
- Atomic tehnologija 06/07
- Atomic skije 06/07
- Atomic skije 05/06
- Atomic tehnologija 05/06
- Atomic Metron sistem
- Atomic skije 04/05
Recenzije
- Atomic Cloud Nine ARC (14/15)
- Atomic Nomad S Temper Ti i Radon Ti (14/15)
- Atomic Redster Doubledeck 3.0 SL (14/15)
- Atomic Redster Doubledeck 3.0 GS (14/15)
- Atomic Cloud Nine (13/14)
- Atomic Redster Doubledeck SL (13/14)
- Atomic Nomad S Radon Ti (13/14)
- Atomic Redster Doubledeck GS (13/14)
- Atomic Nomad Blackeye Ti (13/14)
- Atomic Redster Edge SL (13/14)
- Atomic Nomad Blackeye Ti (12/13)
- Atomic Blog (12/13)
- Atomic Redster Doubledeck SL (12/13)
- Atomic Redster Doubledeck GS (12/13)
- Atomic D2 VF 75 White (12/13)
- Atomic D2 VF 75 (11/12)
- Atomic Race LT (11/12)
- Atomic D2 Vario Cut 75 (11/12)
- Atomic Nomad Blackeye Ti (10/11)
- Atomic D2 VF 72 (10/11)
- Atomic Nomad Smoke Ti (10/11)
- Atomic Race ST (10/11)
- Atomic D2 VF 75 (10/11)
- Atomic Race SL ti (10/11)
- Atomic Race Ti GS (09/10)
- Atomic Race ST (09/10)
- Atomic Race SL (09/10)
- Atomic D2 Race SL (09/10)
- Atomic D2 Vario Cut 72 (08/09)
- Atomic Punx (08/09)
- Atomic SL 11 (08/09)
- Atomic Cloud 9 (08/09)
- Atomic Drive 9 Titan (08/09)
- Atomic Drive 11 Carbon (08/09)
- Atomic SL 12 (07/08)
- Atomic Cool Minx (07/08)
- Atomic Metron 5 (07/08)
- Atomic Nomad Whiteout (07/08)
- Atomic Nomad Blackeye (07/08)
- Atomic Nomad Crimson (07/08)
- Atomic Metron 9 (07/08)
- Atomic SX 9 (07/08)
- Atomic SL 10 (07/08)
- Atomic Metron 11 b5 connected (06/07)
- Atomic SX 10 b5 connected (06/07)
- Atomic GS 12 (06/07)
- Atomic SX 12 (06/07)
- Atomic LT 12 (06/07)
- Atomic SL 12 (06/07)
- Atomic SX b5 (05/06)
- Atomic Metron 11 (05/06)
- Atomic Izor 9:7 (05/06)
- Atomic Race:8 (05/06)
- Atomic Metron b5 (05/06)
- Atomic Izor 5:3 (05/06)
- Atomic GS 11 (05/06)
- Atomic SL 9M (05/06)
- Atomic SX 10 (05/06)
- Atomic C8 (03/04)
- Atomic SL 11M (04/05)
- Atomic Beta Race 9'16 (01/02)
- Atomic Beta Race 10'22 (01/02)
Interview
-
Besplatno skijanje na Sljemenu!
Skijanje za građane besplatno do kraja sezone, no samo na Zelenom i Bijelom spustu
-
Slovenska skijališta s čak 11 novih žičara!
Više od 80 milijuna eura za ogroman napredak slovenskih skijališta.
-
Novi četverosjed na Platku spreman za sezonu!
Uspješno obavljen tehnički pregled nove žičare, jedan od posljednjih administrativnih...
Tekstovi i Skijanje.hr watermarkom označene fotografije autorsko su pravo i vlasništvo Hrvatskog ski/board magazina Skijanje.hr osim ako nije drugačije naznačeno. Uredništvo magazina ne jamči za točnost i potpunost objavljenih informacija te ne preuzima nikakvu odgovornost za izravnu ili neizravnu štetu i ozljede proizašle iz sadržaja na site-u. Kontakt...
ISSN 1845-5891
e-mail: info@skijanje.hr
Marketing:
marketing@skijanje.hr