27.09.2010.
Tweet
Atomic D2 VF 72 (10/11)
Brza, upravljiva, agilna i precizna, upravo su neke od osobina koje se povezuju uz ovu skiju. No, da li je to uistinu tako? Počnimo redom.
Testirani model: 172 cm, r = 16 m Sidecut: Dostupne visine: 156, 164, 172, 180 cm |
Kako bi odmah na početku riješili dileme oko pomalo kompliciranog naslova, podsjetimo što on u stvarnosti predstavlja. Pogađate, predstavljaju Atomic tehnologije ugrađene u nju. Doubledeck (D2), kao prošlogodišnji novitet, zahvatio je ove godine gotovo sve modele Atomic skija, a predstavlja, slikovito rečeno dvije skije postavljene jednu na drugu. Svaki D2 može doći u dvije varijante i to u Vario cut izvedbi i Vario flex izvedbi. Vario Flex (VF) konstruirane su kako bi se dobila promjenjiva uzdužna tvrdoća. Prilikom većeg pritiska, spoj između gornjeg i donjeg dijela skije, u kojem se nalaze specijalni elastomeri, reagiraju na pritisak, te ovisno o tome učvršćuju materijal po uzdužnoj osi. Rezultat toga očituje se u većoj stabilnosti i boljim voznim karakteristikama pri većim brzinama, dok kod manjih brzina, skija zadržava mirnoću i laganu upravljivost.
Svima poznata Atomic Drive kategorija skija koja je brojila čak 17 modela, ove sezone reducirana je na nešto realniji broj, s promijenjenim imenom - Vario. Ovoga puta pod noge nam je došla srednja inačica Vario flex serije, Atomic D2 VF 72. Vario flex serija, namijenjena boljim skijašima, sada ima 3 modela identičnog naziva, no različite širine struka (brojevi u imenima), redom D2 VF 70, D2 VF 72, D2, VF 82.
Dizajnirana vrlo promišljeno, u skladu s namjenom, krasi ju, mogli bi smo reći, agresivan dizajn. Crvenom podlogom sa oštro prošaranim crnim slovima i bijelo zašiljenim oblicima, no ne previše napadno, daje na znanje kako ovoj skiji treba pristupiti realno, bez prvobitnog podcjenjivanja, kako skije tako i sebe.
Već prvi tren, nakon što smo ju uzeli u ruke, djelovala je vrlo obećavajuće. Moderan dizajn, odmjerena težina, te doubledeck tehnologija koja se vidi u crnoj plati uzduž skije, otklanjali su svaku mogućnost nevjerice. No, nakon prvog spusta dojam o skiji je bio sve samo ne sjajan. Naime, skija se, ukoliko nikada niste skijali na nekom sličnom modelu, ponaša doista čudno. Sve lagane kretnje, koje su ostali modeli radili bez protesta, na ovoj skiji su bile problematične.
Pri normalnom laganom spuštanju, skija je izuzetno mirna, što rezultira opuštanjem skijaša i stvaranjem prividne sigurnosti i lakoće upravljanja, ali nakon izvođenja prvog zavoja, ukoliko ne stisnete dovoljnu skiju, postoji mogućnost bočnog pada zbog nedovoljnog pritiska na istu, što ukazuje na to kako ova skija ipak nije "mačji kašalj". Drugim riječima skija zahtjeva, jako dobar rad na njoj, gibanja i vrlo dobro znanje u vođenju skije.
Povećanjem brzine i radijusa zavoja, shvatit ćete koja je uistinu namjena ove skije. Samo postavljanje na rubnjake je izuzetno lagano i jednom kada se postavi, dopušta naginjanje u zavoju gotovo do podloge, što neće rezultirati proklizavanjem ili izlaženjem iz zamišljene putanje. Istina, dojma smo kako malo umara koljena pri takvoj agresivnoj vožnji, što nije ni čudno, s obzirom na D2 tehnologiju.
Duboki snijeg i kratki zavoji nisu ono što bi ovu skiju moglo oduševiti. Razlog se krije u njenoj konstrukciji te tehnologiji izrade koja više diktira njenu tendenciju k uređenim stazama i jurcanje kroz zavoje većeg radijusa.
Tek nakon nekoliko sati skijanja došli smo do onoga stadija, spomenutog na početku ovog članka, a to je da smo se opustili i da smo mogli skijati bez puno razmišljanja. Zaključujete? Stvar je u privikavanju. Skija, je dosta čudna u početku, pa je potrebno dosta proskijati na njoj kako bi ju pobliže upoznali i shvatili trikove koji će nam pomoći da od skije izvučemo maksimum. Mišljenja smo kako bi svaki napredni rekreativac, u ovoj skiji mogao pronaći "ono nešto" te bez imalo podcjenjivanja, uz odličnu kondiciju i vrlo dobru tehniku izvući njezin maksimum. Ukoliko se niste prepoznali u ovome, preporučamo vam da svoj izbor potražite u nekim slabijim modelima, kako bi izbjegli mogućnost pogreške.
Vezani članci
- 15.07. Atomic D2 Vario Cut 75 (11/12)
- 17.06. Atomic Redster Doubledeck GS (13/14)
- 16.05. Atomic Redster Edge SL (13/14)
- 04.09. Atomic Redster Doubledeck SL (12/13)
- 17.08. Atomic D2 VF 75 (11/12)
- 05.01. Inovacije u seriji Redster: Doubledeck 3.0 i tehnologija RAMP
- 18.12. Više udobnosti, zaštite i slobode gibanja: Atomic ženska kolekcija 14/15
- 13.11. Nova sezona, nove Atomic skije!
- 23.05. Natko Zrnčić-Dim i nadalje na Atomicu
- 06.05. Atomic skije i tehnologije 14/15
Vijesti
- Ljetna pauza donijela je brojne skijaške transfere
- Werner Heel zamijenio Head Atomicom
- Schild i Raich i nadalje uz Atomic
- Janka i dalje vjeran Atomicu, Kroell slomio nogu
- Marcel Hirscher produžio vjernost Atomicu
- VIDEO: ISPO 2012. predstavio novitete za 2013.
Info
- Atomic skije i tehnologije 14/15
- Atomic skije 13/14
- Atomic tehnologije 13/14
- Atomic skije 12/13
- Atomic tehnologije 12/13
- Atomic skije 11/12
- Atomic tehnologije 11/12
- Atomic skije 10/11
- Atomic tehnologije 10/11
- Atomic skije 09/10
- Atomic tehnologije 09/10
- Atomic "Doubledecker"
- Atomic tehnologije 08/09
- Atomic skije 08/09
- Atomic tehnologija 07/08
- Atomic skije 07/08
- Atomic tehnologija 06/07
- Atomic skije 06/07
- Atomic skije 05/06
- Atomic tehnologija 05/06
- Atomic Metron sistem
- Atomic skije 04/05
Recenzije
- Atomic Cloud Nine ARC (14/15)
- Atomic Nomad S Temper Ti i Radon Ti (14/15)
- Atomic Redster Doubledeck 3.0 SL (14/15)
- Atomic Redster Doubledeck 3.0 GS (14/15)
- Atomic Cloud Nine (13/14)
- Atomic Redster Doubledeck SL (13/14)
- Atomic Nomad S Radon Ti (13/14)
- Atomic Redster Doubledeck GS (13/14)
- Atomic Nomad Blackeye Ti (13/14)
- Atomic Redster Edge SL (13/14)
- Atomic Nomad Blackeye Ti (12/13)
- Atomic Blog (12/13)
- Atomic Redster Doubledeck SL (12/13)
- Atomic Redster Doubledeck GS (12/13)
- Atomic D2 VF 75 White (12/13)
- Atomic D2 VF 75 (11/12)
- Atomic Race LT (11/12)
- Atomic D2 Vario Cut 75 (11/12)
- Atomic Nomad Blackeye Ti (10/11)
- Atomic D2 VF 72 (10/11)
- Atomic Nomad Smoke Ti (10/11)
- Atomic Race ST (10/11)
- Atomic D2 VF 75 (10/11)
- Atomic Race SL ti (10/11)
- Atomic Race Ti GS (09/10)
- Atomic Race ST (09/10)
- Atomic Race SL (09/10)
- Atomic D2 Race SL (09/10)
- Atomic D2 Vario Cut 72 (08/09)
- Atomic Punx (08/09)
- Atomic SL 11 (08/09)
- Atomic Cloud 9 (08/09)
- Atomic Drive 9 Titan (08/09)
- Atomic Drive 11 Carbon (08/09)
- Atomic SL 12 (07/08)
- Atomic Cool Minx (07/08)
- Atomic Metron 5 (07/08)
- Atomic Nomad Whiteout (07/08)
- Atomic Nomad Blackeye (07/08)
- Atomic Nomad Crimson (07/08)
- Atomic Metron 9 (07/08)
- Atomic SX 9 (07/08)
- Atomic SL 10 (07/08)
- Atomic Metron 11 b5 connected (06/07)
- Atomic SX 10 b5 connected (06/07)
- Atomic GS 12 (06/07)
- Atomic SX 12 (06/07)
- Atomic LT 12 (06/07)
- Atomic SL 12 (06/07)
- Atomic SX b5 (05/06)
- Atomic Metron 11 (05/06)
- Atomic Izor 9:7 (05/06)
- Atomic Race:8 (05/06)
- Atomic Metron b5 (05/06)
- Atomic Izor 5:3 (05/06)
- Atomic GS 11 (05/06)
- Atomic SX 10 (05/06)
- Atomic SL 9M (05/06)
- Atomic C8 (03/04)
- Atomic SL 11M (04/05)
- Atomic Beta Race 10'22 (01/02)
- Atomic Beta Race 9'16 (01/02)
Interview
-
Besplatno skijanje na Sljemenu!
Skijanje za građane besplatno do kraja sezone, no samo na Zelenom i Bijelom spustu
-
Slovenska skijališta s čak 11 novih žičara!
Više od 80 milijuna eura za ogroman napredak slovenskih skijališta.
-
Novi četverosjed na Platku spreman za sezonu!
Uspješno obavljen tehnički pregled nove žičare, jedan od posljednjih administrativnih...
Tekstovi i Skijanje.hr watermarkom označene fotografije autorsko su pravo i vlasništvo Hrvatskog ski/board magazina Skijanje.hr osim ako nije drugačije naznačeno. Uredništvo magazina ne jamči za točnost i potpunost objavljenih informacija te ne preuzima nikakvu odgovornost za izravnu ili neizravnu štetu i ozljede proizašle iz sadržaja na site-u. Kontakt...
ISSN 1845-5891
e-mail: info@skijanje.hr
Marketing:
marketing@skijanje.hr