21.09.2008.
Tweet
Atomic tehnologije 08/09
Noviteti se ove sezone uglavnom odnose na novu Drive liniju, dok su prokušani tehnički detalji ostali isti.
Napomena: Atomic je naknadno najavio novu, revolucionarnu tehnologiju koja će, unatoč tome što nije uvrštena u službene kataloge ipak biti dostupna već u sezoni 08/09. Riječ je o Doubledeck sistemu, a više o njemu možete doznati u izdvojenom člankuOvogodišnjih tehnoloških noviteta, baš poput prošle godine nema puno. Ono što je dobro, to se ne mijenja, pa tako i ove godine susrećemo dobro poznatu tehnologiju ugrađenu u Atomic skije
Natjecateljski modeli i dalje svoj profil baziraju na dvije usporedne komore koje se protežu uzduž skije, te u presjeku daju izgled slova "beta" (od tuda se ova tehnologija popularno naziva beta tehnologija). Ovaj profil dolazi u više različitih varijanti (na slici desno): Double torsion bar dolazi na najjačim modelima i prolazi kroz komore paralelno s rubovima skije, što omogućuje veliku torzijsku čvrstoću i stabilnost u vrhovima (modeli GS12, SX12, SX11, SL12); Dual torsion bar prolazi kroz jedan kanal te se tek pri vrhu razdvaja u dva kraka, nešto poput slova Y (GS11, GS10, SL11, SL10); najslabija varijanta "torsion bara" je Mono torsion bar, koji ima samo jedan krak i on je ugrađen najslabiji model iz natjecateljske klase, SX10.
Power Bridge tehnologija, uvedena prije tri godine i dalje je prisutna. Ove sezone njegova inačica Integral bridge dolazi u nekoliko varijanti, od lagane karbonske do nešto jače karbonske s dodacima titana. Zadatak ove tehnologije i dalje je isti. Služi kao ploča ispod veza na koju se montiraju vezovi, a s obzirom da nije fiksirana duž cijele skije i montirana je fleksibilno, pancerica i vez neće imati utjecaja (ponekad i negativnih) na performanse same skije. GS 12, SX 12 i SL 12 modeli dolaze s Power Bridgeom, GS11 i SL 11 sa Integral Bridgeom od karbona s titanskim ojačanjima, modeli GS 10 i SL 10 imaju obični karbonski Integral Bridge, dok jedinu iznimku natjecateljske serije predstavljaju SX 11 i SX 10 na koje se montiraju obične ploče za Neox i 4tix vezove.
Tehnološki novitet ove sezone prisutan je u Drive modelima, a nazvan je U-Turn (na slici lijevo). Zadaća mu je eliminirati vibracije u skiji. Pojednostavljeno, elastični umetak na kritičnom mjestu ispred veza preuzima vibracije te ih, putem odašiljača u obliku slova U, vraća natrag na rubnike. To osigurava mirniju skiju i bolje prianjanje rubnika uz podlogu. Ovaj umetak može biti izrađen od nekoliko varijanti, a samo ime skije otkrit će materijal izrade. Tako su puna imena Drive modela Drive 11 Carbon, Drive 9 Titan, Drive 7 Scandium te Drive 5 Fibre.
Aerospeed i Aerospeed2, tehnologija poznata već dugo, i dalje je prisutna. Struktura golf loptice prenesena na skiju, daje izvrsne rezultate, ne samo u izdržljivosti površine koja je s ovom tehnologijom otpornija na porezotine i udarce, već i u samoj aerodinamici površine. Ovaj uzorak, naime, eliminira turbulencije koje mogu nastati prilikom brže vožnje, pa će tako skija ići puno stabilnije.
Na Nomad modelima i dalje su prisutni TFC sektori. Torsion Flex Control sektori su trokutastog i rupičastog oblika, napravljeni od high-tech materijala, a zadaća im je omogućiti skiji mekani fleks, prilikom uzdužnog savijanja. Nano reinforcement, koji se proteže uzduž skije zadržat će potrebnu torzijsku čvrstoću skije. Ovisno o modelu, Nomad skije imaju do 10 takvih sektora po skiji. Novost u Nomad liniji ove godine su titanska ojačanja prisutna u tri najjača modela. S obzirom da su Nomadice vrlo široke, što ponekad rezultira nešto slabijim performansama na tvrdim i zaleđenim stazama, dodatak titana trebao bi omogućiti da se i na takvim stazama zavoji izvode precizno i bez suvišnog proklizavanja.
Novost ove sezone su Woman Flex zone, dostupne samo u Cloud modelima. Dolaze u dvije varijante: WFZ 4+2 (četiri zone smještene ispred veza, te dvije iza) te WFZ 3+1 (tri ispred, jedna iza). Ovaj novitet služi poboljšanju performansi skija, kako bi one bile još lakše upravljive. Novitet je i "Heel Lift" - lagano podignuta peta, kako bi se skija više prilagodila ženskoj anatomiji kod koje je centar gravitacije drugačije smješten nego kod muških skijaša. Podignuta peta trebala bi smanjiti opterećenje na kralježnicu i leđa, te bi tako skijanje trebalo biti ugodnije, efikasnije te s manje umora.
Freeride Daddy linija ove sezone ima i jedan neobičan novitet: dok rep i središnji dio skije normalno leži na snijegu, prednji dio zakrivljen je prema gore. Slično kao i kod skija za vodu, kroz duboki snijeg lakše se prolazi kada je prednji dio lagano uzdignut, a kako se ne bi skijaši sami morali potruditi za to, "negative preloaded Reversed Camber" radi to za njih. A ljubitelji rotacija i ludiranja u parkovima također bi trebali doći na svoje, jer su u freestyle modele ugrađene tehnologije koje je Atomic povukao iz skija za skijaške skokove. Jezgra skije napravljena je od materijala sličnog pčelinjem saću, što će bitno olakšati vrh i rep skije, a centar gravitacije automatski će se time prebaciti na drvenu jezgru koja je u sredini skije. Time bi rotacije trebale biti još lakše izvodljive. I freestyle i freeride serija ima i posebno dizajnirana postranična pojačanja kako bi se skija čim više očuvala od karakterističnih oštećenja - kod freeride skija od mogućih udaraca u kamenje i stijene ispod dubokog snijega, a kod freestyle skija od čvrstih elemenata u parku, kao što su primjerice railovi.
Vezovi su i dalje ostali standardni Neox, ugrađeni na bolje modele, te 4tix, koji dolazi na srednjim i slabijim modelima. XTO je namijenjen svim širim modelima, pa tako može doći i na Nomadu i na Daddy, dok je FFG namijenjen za freestyle modele i omogućuje sigurnije doskoke (FFG je kratica od Float, Fly & Grind, op.a.)
Vezani članci
- 08.02. ISPO - održan najprestižniji sajam sporta
- 12.12. Atomic ženska kolekcija 2016/17
- 30.11. ATOMIC REDSTER XT: Skije s tehnologijama svjetskog kupa
- 24.11. Skijaške cipele Atomic Hawx Ultra i tehnologija Memory fit
- 17.01. Nova sezona, nove Atomic skije
- 21.12. Redster XT: Savršena kombinacija slalomskih i veleslalomskih skija
- 14.07. Mikaela Shiffrin i dalje na Atomicu
- 05.01. Inovacije u seriji Redster: Doubledeck 3.0 i tehnologija RAMP
- 18.12. Više udobnosti, zaštite i slobode gibanja: Atomic ženska kolekcija 14/15
- 27.11. Atomic Memory Fit
Vijesti
- Ljetna pauza donijela je brojne skijaške transfere
- Werner Heel zamijenio Head Atomicom
- Schild i Raich i nadalje uz Atomic
- Janka i dalje vjeran Atomicu, Kroell slomio nogu
- Marcel Hirscher produžio vjernost Atomicu
- VIDEO: ISPO 2012. predstavio novitete za 2013.
Info
- Atomic skije i tehnologije 14/15
- Atomic skije 13/14
- Atomic tehnologije 13/14
- Atomic skije 12/13
- Atomic tehnologije 12/13
- Atomic skije 11/12
- Atomic tehnologije 11/12
- Atomic skije 10/11
- Atomic tehnologije 10/11
- Atomic tehnologije 09/10
- Atomic skije 09/10
- Atomic "Doubledecker"
- Atomic tehnologije 08/09
- Atomic skije 08/09
- Atomic tehnologija 07/08
- Atomic skije 07/08
- Atomic tehnologija 06/07
- Atomic skije 06/07
- Atomic skije 05/06
- Atomic tehnologija 05/06
- Atomic Metron sistem
- Atomic skije 04/05
Recenzije
- Atomic Cloud Nine ARC (14/15)
- Atomic Nomad S Temper Ti i Radon Ti (14/15)
- Atomic Redster Doubledeck 3.0 SL (14/15)
- Atomic Redster Doubledeck 3.0 GS (14/15)
- Atomic Cloud Nine (13/14)
- Atomic Redster Doubledeck SL (13/14)
- Atomic Nomad S Radon Ti (13/14)
- Atomic Redster Doubledeck GS (13/14)
- Atomic Nomad Blackeye Ti (13/14)
- Atomic Redster Edge SL (13/14)
- Atomic Nomad Blackeye Ti (12/13)
- Atomic Blog (12/13)
- Atomic Redster Doubledeck SL (12/13)
- Atomic Redster Doubledeck GS (12/13)
- Atomic D2 VF 75 White (12/13)
- Atomic D2 VF 75 (11/12)
- Atomic Race LT (11/12)
- Atomic D2 Vario Cut 75 (11/12)
- Atomic Nomad Blackeye Ti (10/11)
- Atomic D2 VF 72 (10/11)
- Atomic Nomad Smoke Ti (10/11)
- Atomic Race ST (10/11)
- Atomic D2 VF 75 (10/11)
- Atomic Race SL ti (10/11)
- Atomic Race Ti GS (09/10)
- Atomic Race ST (09/10)
- Atomic Race SL (09/10)
- Atomic D2 Race SL (09/10)
- Atomic D2 Vario Cut 72 (08/09)
- Atomic Punx (08/09)
- Atomic SL 11 (08/09)
- Atomic Cloud 9 (08/09)
- Atomic Drive 9 Titan (08/09)
- Atomic Drive 11 Carbon (08/09)
- Atomic SL 12 (07/08)
- Atomic Cool Minx (07/08)
- Atomic Metron 5 (07/08)
- Atomic Nomad Whiteout (07/08)
- Atomic Nomad Blackeye (07/08)
- Atomic Nomad Crimson (07/08)
- Atomic Metron 9 (07/08)
- Atomic SX 9 (07/08)
- Atomic SL 10 (07/08)
- Atomic Metron 11 b5 connected (06/07)
- Atomic SX 10 b5 connected (06/07)
- Atomic GS 12 (06/07)
- Atomic SX 12 (06/07)
- Atomic LT 12 (06/07)
- Atomic SL 12 (06/07)
- Atomic SX b5 (05/06)
- Atomic Metron 11 (05/06)
- Atomic Izor 9:7 (05/06)
- Atomic Race:8 (05/06)
- Atomic Metron b5 (05/06)
- Atomic Izor 5:3 (05/06)
- Atomic GS 11 (05/06)
- Atomic SL 9M (05/06)
- Atomic SX 10 (05/06)
- Atomic C8 (03/04)
- Atomic SL 11M (04/05)
- Atomic Beta Race 9'16 (01/02)
- Atomic Beta Race 10'22 (01/02)
Interview
-
Besplatno skijanje na Sljemenu!
Skijanje za građane besplatno do kraja sezone, no samo na Zelenom i Bijelom spustu
-
Slovenska skijališta s čak 11 novih žičara!
Više od 80 milijuna eura za ogroman napredak slovenskih skijališta.
-
Novi četverosjed na Platku spreman za sezonu!
Uspješno obavljen tehnički pregled nove žičare, jedan od posljednjih administrativnih...
Tekstovi i Skijanje.hr watermarkom označene fotografije autorsko su pravo i vlasništvo Hrvatskog ski/board magazina Skijanje.hr osim ako nije drugačije naznačeno. Uredništvo magazina ne jamči za točnost i potpunost objavljenih informacija te ne preuzima nikakvu odgovornost za izravnu ili neizravnu štetu i ozljede proizašle iz sadržaja na site-u. Kontakt...
ISSN 1845-5891
e-mail: info@skijanje.hr
Marketing:
marketing@skijanje.hr