12.12.2006.
Tweet
K2 tehnologija 06/07
K2 se za ovu sezonu uklopio u strategiju većine proizvođača, a to je ulazak u sezonu 06/07. bez značajnijih noviteta, predstavljen je samo novi sustav montaže vezova M1 i M2.
Američki proizvođač zadržao je dosta dobrih rješenja predstavljenih proteklih sezona, uz pozdravljenu izmjenu sustava montiranja vezova, koja je do sad, po našem skromnom mišljenju, bila vjerojatno najslabija točka cijelog tehnološkog paketa. No filozofija izrade skija i ciljana populacija i dalje je ostala ista, manje natjecatelja puno više modela za zaljubljenike u duboki snijeg, gdje se cijeni prilagodljivost skije i njena pouzdanost uz manju masu.Dakle, vezovi se i dalje rade u suradnji s Markerom, a dolaze u dva različita sistema; M1 sustav, kao novitet u 06/07., donosi integrirani sustav sa skijom pomoću titanskih vodilica integriranih sa samom jezgrom skije, a nalaze se ispod potplata pancerica, koje služe kako bi centralne točke sila bile čim preciznije i kako bi se prebacivanja sa rubnika na rubnik odvijala čim brže i s manje utroška snage. Pouzdanosti sistema dodatno doprinosi činjenica da ima malo pomičnih dijelova (tek prednji blok veza s određenim stupnjem slobode). Također, dobro je znati da se integritet skije i jezgre ne narušava bušenjem u jezgru. Ovaj je tip vezova karakterističan za Apache i T nine serije skija. M2 je sistem koji po sistemu montaže dosta podsjeća na Railflex sistem te djelomično na Motion sistem, a namijenjen je više rekreativnim skijašima. Montira se na plastične šine, koje se prethodno montiraju na skiju i djeluju u sprezi sa sustavima prijenosa energije na rubnike i stabilizacije. Također će određeni dio populacije za ozbiljnu prednost uzeti mogućnost uklapanja u koloraturni komplet sa skijama.
Ostatak tehnoloških rješenja potpuno je istovjetan elementima o kojima je riječi bilo protekle sezone.
K2 je više energije posvetio rekreativcima s pristupom koji bi trebao svakom skijašu omogućiti ugodno skijanje na gotovo svakom terenu, sa posebnim pristupom izrade jezgre od rekreativnih pa do natjecateljskim modela. Jezgra svih skija je uglavnom drvena (s razlikama u kvaliteti drveta naravno), s tim da se kod ženske T: Nine serije koristi kombinacija drva smreke (mekše drvo koje se koristi pri vrhu i repu) i jele (tvrđe i otpornije drvo oko struka), nazvane Bioflex jezgra, kako bi se dobila lako upravljiva, a opet stabilna skija. Većina skija ima MOD sistem koji nerijetko dolazi i u kombinaciji sa MOD monic sistemom, a koji djeluje kao svojevrsni shock absorber ili prigušivač vibracija. Sastoji se od kombinacije elastomerne sekundarne jezgre skije neovisne o onoj glavnoj, drvenoj ili laminatnoj, a pridonosi stabilnosti na principu ravnomjerne raspodjele mase. MOD tehnologija, osim što pravilno raspodjeljuje masu, nikako ne utječe na elastičnost skije, na taj način dozvoljavajući skiji bolju kontrolu u svim uvjetima. MOD sistem ćete vrlo lako prepoznati po zadebljanju na uzdužnoj osi simetrije skije, koja na krajevima prelazi u zatvorenu strukturu uzduž gotovo cijele konstrukcije skije, čineći skiju na taj način otpornijom prema torzijskim savijanjima (nešto poput VAS sistema kod Rossignola).
MOD Monic, posebni modul koji djeluje u sprezi sa MOD tehnologijom dodatno doprinosi raspodjeli mase kroz cijelu duljinu skije i eliminaciji vibracija na mjestu na kojem one najintenzivnije nastaju, na dijelu ispred prednjeg bloka veza.
S torzijskim vibracijama K2 se obračunao na stari, ali za njih prokušani način – posebnim Triaxial braiding pletenim fiberglas sistemom koji obavija drvenu jezgru. S obzirom da je taj fiberglas pleten pod određenim kutom (38 stupnjeva op.a.) i da nije težak, djeluje kao svojevrsna kontrola torzijskog savijanja skije, ne utječući na njen flex, koji na taj način neometano može ostati u kontaktu sa snijegom kroz cijeli zavoj i sa cijelom duljinom rubnika, za što bi se trebali pobrinuti MOD sistemi i torsion box konstrukcija.
Torsion box je konstrukcija manje zahtjevnih skija, koja u stvari pod zajednički nazivnik stavlja sve te tehnološke dijelove u završni proizvod. Za razliku od većine drugih proizvođača, koji naglasak stavljaju na ojačanja skija na dijelovima iznad rubnika, ili s posebnim ojačanjima, ili sistemima koji se od sredine struka skije protežu uzduž njenih rubova (sjetimo se double gripa kod Völkla, IPS H sistema kod Rossignola, double X press sistema kod Elana...), kako bi se olakšao prijenos sila na rubnike, K2 i dalje vjeruje konceptu u kojemu se više pažnje posvećuje središnjoj osi simetrije skije i eliminiranju vibracija i nekontroliranih torzijskih efekata. Ispod gornjeg sloja skije nalazi se pleksiglas koji odvaja vanjski dio šasije i MOD sistem. Između MOD sistema i jezgre obložene pletenim fiberglas sistemom nalazi se još jedan sloj pleksiglasa, kao i između jezgre i baze skije. Pleksiglas se, naravno, dosta često sreće u tehnologijama izrade skija i obično mu je svrha identična, pomaganje jezgri (koja je većinom izgrađena od jele) ne bi li se dobila uniformnost pri savijanju skije. Torsion box susrećemo kod slabijih Apache modela (iako i kod Chief modela, ali koji je definitivno čista freeride skija) te kod Omni modela.
Kod još jačih modela tu u pomoć eliminacijama vibracija i stabilizaciji te uniformnosti savijanja priskače i titansko ojačanje nazvano Metal laminate, koji skiju čini iznimno preciznom i stabilnom, no, kako to obično biva, i nešto zahtjevnijom i sa aspekta snage i sa aspekta tehnike skijanja. Najčešće će se metal laminate konstrukcija nalaziti u kombinaciji s drvenom jezgrom izgrađenom od kvalitetne jasike, s vertikalnim postraničnim zidovima, čija prisutnost odmah ukazuje na ciljanu grupu skijaša s visokim stupnjem tehnike. Titanski slojevi se nalaze između slojeva pleksiglasa, kojih, za razliku od torsion box konstrukcije, gdje nalazimo dva sloja pleksiglasa, sada nalazimo 4. Naravno, titanski sloj se ne proteže kroz cijelu skiju kao kompaktni monovolumenski sloj već je perforiran kako bi se čim više smanjila težina samih skija (posebno pri vrhu i na repu skija, a perforacije u titanskoj strukturi popunjavaju posebne smole koje doprinose prianjanju slojeva u skiji i naravno djeluju kao dodatni apsorber vibracija. Metal laminat konstrukciju susrećemo kod race i cross modela (Moto serija), kod većine modela Apache serije.
Posebno zanimljiv koncept K2 predstavlja u vidu svog progressive sidecut pristupa u kojem je kružni luk skije nejednoliko naglašen na repu i pri vrhu skije. Naime, vrhovi skija imaju naglašenije lukove od repa skija kako bi omogućili lakšu i agresivniju inicijaciju zavoja, dok je smanjeni kružni luk na repu odgovoran za manje agresivan izlazak iz zavoja te pomiruje oblik skije u kojem je naglasak stavljen na nešto širi struk kako bi skija bila primjenjivija i na neuređenim terenima.
Vijesti
- Raspored testova skija za naredni vikend
- VIDEO: ISPO 2012. predstavio novitete za 2013.
- 'Stonesi' na K2 skijama
- Novosti u svijetu Elana i K2
- Umro osnivač K2
- McConkey i K2
- Eero Niemela i K2
Info
- K2 skije i tehnologije 14/15
- K2 skije 13/14
- K2 tehnologije 13/14
- K2 skije 12/13
- K2 tehnologije 12/13
- K2 skije 11/12
- K2 tehnologije 11/12
- K2 skije 10/11
- K2 tehnologije 10/11
- K2 skije 09/10
- K2 tehnologije 09/10
- K2 tehnologije 08/09
- K2 skije 08/09
- K2 tehnologije 07/08
- K2 skije 07/08
- K2 tehnologija 06/07
- K2 skije 06/07
- K2 tehnologija 05/06
- K2 skije 05/06
- K2 modeli za sezonu 04/05
Recenzije
- K2 Charger (14/15)
- K2 Bolt (14/15)
- K2 AMP 82 Xti Rictor (13/14)
- K2 AMP 72 – 76 – 80 Xti (13/14)
- K2 Charger (13/14)
- K2 Velocity (13/14)
- K2 Bolt (13/14)
- K2 Force (12/13)
- K2 Kung Fujas (12/13)
- K2 Impact 12/13
- K2 Bolt (12/13)
- K2 Aftershock (12/13)
- K2 Rictor (11/12)
- K2 Charger (11/12)
- K2 Rictor (10/11)
- K2 AMP Aftershock (10/11)
- K2 Kung Fujas (10/11)
- K2 Ricoche (10/11)
- K2 Lotta Luv (10/11)
- K2 Burnin' Luv (09/10)
- K2 Apache MSL (09/10)
- K2 Apache Recon MX12 Demo (09/10)
- K2 Apache Interceptor IBC 10.0 (09/10)
- K2 Apache Crossfire (08/09)
- K2 Apache Recon (05/06)
- K2 Axis XP (02/03)
-
Besplatno skijanje na Sljemenu!
Skijanje za građane besplatno do kraja sezone, no samo na Zelenom i Bijelom spustu
-
Slovenska skijališta s čak 11 novih žičara!
Više od 80 milijuna eura za ogroman napredak slovenskih skijališta.
-
Novi četverosjed na Platku spreman za sezonu!
Uspješno obavljen tehnički pregled nove žičare, jedan od posljednjih administrativnih...
© Skijanje.hr 2003-2024. ISSN 1845-5891 e-mail: info@skijanje.hr Izdavač: Sport-IT Izrada internet stranice: Info izlog d.o.o. Broj posjeta: 257713
Tekstovi i Skijanje.hr watermarkom označene fotografije autorsko su pravo i vlasništvo Hrvatskog ski/board magazina Skijanje.hr osim ako nije drugačije naznačeno. Uredništvo magazina ne jamči za točnost i potpunost objavljenih informacija te ne preuzima nikakvu odgovornost za izravnu ili neizravnu štetu i ozljede proizašle iz sadržaja na site-u. Kontakt...
Tekstovi i Skijanje.hr watermarkom označene fotografije autorsko su pravo i vlasništvo Hrvatskog ski/board magazina Skijanje.hr osim ako nije drugačije naznačeno. Uredništvo magazina ne jamči za točnost i potpunost objavljenih informacija te ne preuzima nikakvu odgovornost za izravnu ili neizravnu štetu i ozljede proizašle iz sadržaja na site-u. Kontakt...
ISSN 1845-5891
e-mail: info@skijanje.hr
Marketing:
marketing@skijanje.hr