PROIZVOĐAČI

»

NORDICA

02.10.2006.      

Autor: Željko MihalićSlike arhiv: www.nordica.com 

Nordica tehnologija 06/07

Nordica u sezoni 06/07. donosi uglavnom većinu tehnoloških novotarija koje su, ili već predstavljene prošle sezone, ili su na neki način modificirani sistemi iz sezone 05/06.

Napredak u odnosu na prošlu godinu je pojava XBi sistema (X balance integrated) koji je na svojevrstan način hibrid Fusion sistema kod Elana, Railflexa kod Tyrolie i modifikacije Motion sistema kojeg veće nekoliko sezona proizvodi Marker, a prisutan je na modelima koji nisu namijenjeni natjecateljima. Dakle, radi se o sistemu integriranja veza (za proizvodnju kojih je i dalje zadužen Marker op.a.) u konstrukciju same skije i u kombinaciji s najnovijim Full twin V active sistemom koordinacije s radom same konstrukcije skije. Model po sistemu montaže i namjeni dosta podsjeća na Elanov Fusion sistem.

"Stari" XBS sistem (slika desno) je i dalje na ostatku modela (svi osim Speedmachinea) za korekciju ravnoteže u zavoju i izjednačavanje pritiska na skiju kroz cijeli zavoj, dakle koji ima namjenu korigiranja ravnoteže i raspodjele pritiska na skiju. Radi na sistemu klipova, koji pod pritiskom savijanja skije djeluju na način da pomiču vez naprijed-natrag, kližući toliko koliko je dovoljno da se pritisak distribuira i osigura jednoliki pritisak na cijelu skiju, ne samo na vrh ili rep, kako to obično u situacijama većeg opterećenja biva, gurajući cijeli vez (naravno) konstantno prema težištu skije. Dolazi u kombinaciji s vezovima čiji izgled i sistem montaže podsjeća na hibrid Railflex i Motion sistem.

X-balance radi u sprezi s posebnom konstrukcijom nazvanom 2v (nekoliko različitih varijanti). Najnoviji je sistem Full twin V active Ca-Ti (naslovna fotografija). Drvena jezgra koja se kombinira s konstrukcijom unutrašnjosti skije i šasijom na način da prijenos sila na rubnike kontroliraju dva kanala (veoma slični beta sistemu ili double grip sistemu) u čiju konstrukciju se nadovezuju produžetci sistema vezova tvoreći zatvoreni sistem koordinacije vezova i konstrukcije skije. No ovakav sistem prisutan je samo kod XBi sistema, a on dolaze samo na najjačim Speedmachine modelima. Prošle je godine uvedena 2V energy TiCa (vjerojatno dolazi kao skraćenica za titan - carbon op.a.) konstrukcija - ukazuje na činjenicu da skija ima drvenu jezgru ojačanu slojem titana (kod nekih proizvođača sloj titana može biti i dvostruki) kojeg adekvatno prati i vertikalna konstrukcija postraničnih zidova, najčešće karakterističnih za natjecateljske modele. Od ove godine sistem se naziva 2V active II (slika desno) s malo naglašenijim ojačanjima, koji sile usmjeravaju na rubnike, a pratitelji su jačih modela koji nemaju XBI sistem, što znači široki raspon od race do hot rod modela.

2V active Torsionbox i 2V Powetrain tehnologija prate skije koje su namijenjene onima koji ne žele na skiju trošiti previše energije, dakle upravljiva i poslušna skija sa lakšom konstrukcijom, i posljedično, manjom masom... Oni su primijenjeni u spomenutoj seriji, kako bi skiji dali dobre karakteristike u vožnji, a istovremeno olakšali kontrolu skije kroz cijeli zavoj. Ta konstrukcija također prati XBS sistem.

U rekreativnim modelima, konstrukcija je još lakša i u odnosu na prošlu sezonu napuštena je upotreba titana, a zadržala se samo ugljikova šasija, pa je shodno tome i naziv promijenjen sa Energy frame TI CA u energy frame Energy frame CA. To je sistem koji nije toliko orijentiran maksimumu prijenosa energije, nego je više orijentiran na ublažavanje vibracija i olakšano ulaženje u zavoje, a naziva se dosta slično Energy frame TiCa. Dakle, bez 2v i nalazi se u rekreativnim modelima skija.

Niži rekreativni i početnički modeli imaju još lakšu konstrukciju, koja svoju cijenu plaća kroz manje robusnu drvenu jezgru (double woodcore il mono woodcore - slika lijevo). Nemojte se zavarati, ne radi se o dvostrukoj jezgri skije, već od jezgre koje je u svojoj sredini šuplja pa izgleda kao da je izrađena od dvije šine.

Nažalost, prema dostupnim informacijama, nigdje se ne spominje modifikacija proizvodnje rubnika koji su do sad bili jedna od bolnih točaka za Nordicu, posebice za agresivnije skijaše koji puno dana u sezoni provode na snijegu.

Teško je reći koliko će prosječni skijaš u skijanju osjetiti ove tehnologije, no posebno je zanimljiva činjenica da je najveće modifikacije doživjela kategorija skija koja ne spada u vrh ponude, namijenjene sportašima (da ne kažemo profesionalcima), nego je nalazimo i kod modela namijenjenim skijašima rekreativcima. To znači da možemo očekivati da će Speedmachine serija, ove godine, biti glavni adut Nordice na tržištu.

 

 

 

 

KOMENTARI

Trenutno niste prijavljeni. Molimo prijavite se!

login:

lozinka:

Samo registrirani korisnici mogu dodati komentar. Prijavite se ili registrirajte.

© Skijanje.hr 2003-2024.  ISSN 1845-5891  e-mail: info@skijanje.hr   Izdavač: Sport-IT   Izrada internet stranice: Info izlog d.o.o.   Broj posjeta: 498109
Tekstovi i Skijanje.hr watermarkom označene fotografije autorsko su pravo i vlasništvo Hrvatskog ski/board magazina Skijanje.hr osim ako nije drugačije naznačeno. Uredništvo magazina ne jamči za točnost i potpunost objavljenih informacija te ne preuzima nikakvu odgovornost za izravnu ili neizravnu štetu i ozljede proizašle iz sadržaja na site-u. Kontakt...
Hrvatski ski/board magazin Skijanje.hr

ISSN 1845-5891

e-mail: info@skijanje.hr

Marketing:
  marketing@skijanje.hr