PROIZVOĐAČI

»

ROSSIGNOL

11.09.2006.      

Autor: Željko Mihalić 

Rossignol tehnologija 06/07

Nova sezona obično donosi i novotarije na tehnološkom planu. Evo što nam je pripremio Rossignol.

Francuski se proizvođač pobrinuo za nekoliko iznenađenja koja će nesumnjivo privući pažnju skijaša. Naravno, radi se o Mutix tehnologiji o kojoj bi se moglo dosta pričati. No, generalno govoreći, ostatak tehnologije nije doživio značajnije izmjene, što i ne čudi toliko obzirom da je većina sistema predstavljena u sezoni 05/06.

Za kontrolu kroz zavoj i bolje prianjanje rubnika uz podlogu nalazi se IPS sistem (independent pressuring system), nasljednik Powerpulsiona, koji dolazi u tri različite varijante; IPS Race gdje se posebni sistemi dodatnog pritiska nalaze odvojeno iznad svakog rubnika skije postrance i protežu se uzduž 80 % rubnika (nešto slično kao double grip kod Völkla) dok se na jačim rekreativnim modelima pojavljuje u obliku IPS H sistema gdje se ojačanja pojavljuju u obliku slova H i protežu se uzduž cijele duljine skija. Na slabijim rekreativnim modelima nalazimo IPS Y sistem intuitivno nazvan prema svom obliku - slova Y, gdje se sistem pritiska na rubove proteže iznad rubnika samo prema vrhu skije, dok se prema repu sistem proteže kroz sredinu skije što omogućuje lakši ulazak u zavoje, ali i manje kontakta sa snijegom u jakim i energičnijim zavojima, za razliku od IPS race sistema koji je potpuno suprotan po namjeni i svojstvima. Odgovoran je za veliku odzivnost i stabilnost skije, ali uz veći utrošak energije. IPS sistem je jedino ponešto modificiran za Mutix modele (dobio je ima IPS custom), gdje se sustav proteže samo ispod srednjeg dijela skija dok ostatak uloge preuzimaju "krakovi" koji se na skiji mogu mijenjati. Ti plastični krakovi dolaze u dvije duljine i imaju ulogu kontrole savijanja skije u zavoju dajući dojam većeg (dulji krakovi) ili manjeg (kratki krakovi) radijusa skije. Ti se plastični krakovi mogu mijenjati upotrebom posebnog ključa i ukupno 4 vijka. Cijela procedura zamjene krakova spretnijim će skijašima trajati desetak minuta.

IPS sistemi na najjačim natjecateljskim modelima dodatno su ispod šasije skije ojačani titanom, pa otud nekim skijama u naslovu sufiks "TI", dok su kod Zenith modela u pojedinim slučajevima ojačani ili ugljikom ili fiberglasom.

Što se vibracija tiče, i dalje se kao glavni sistem smanjivanja vibracija pojavljuje VAS sistem koji dolazi u dva oblika. Prvi oblik je standardni elastomerni Vas koji se ugrađuje u strukturu skije i to na njen vrh i rep, što je prepoznatljivo kod Zenith modela. Osim ovog Vas modela ugrađenog u samu strukturu skije, nalazimo još i TWIN VAS, koji se, iako s istom svrhom, razlikuje od svog rođaka. Twin VAS je sistem koji se nalazi ispod plate za vez i same šasije skije, a koristi se za eliminaciju vibracija na mjestima na kojima one intenzivno nastaju – neposredno ispred prednjeg bloka veza ili ispred plate. Imaju nekoliko indeksa tvrdoća ovisno o tome nalaze li se na rekreativnim ili natjecateljskim modelima.

Natjecateljski slalom modeli imaju i još jedan sistem u kombinaciji sa spomenutim VAS sistemom, a to je tzv. Activator, koji Rossignol predstavlja kao jedini korektor ravnoteže skijaša na tržištu. On svojim otporom, odnosno elastičnošću, kompenzira pogreške kod ravnoteže skijaša što je naročito izraženo kod kraćih modela skija, poput onih za slalom. Activatora kao standarda nema kod rekreativnih modela skija, a smješten je točno iznad IPS sistema, kako bi radili u idealnoj međusobnoj sprezi.

Dualtec standard je naziv za strukturu postraničnih zidova u kojoj su vrh skije i njezine stranice pod kutem od 20 stupnjeva kako bi se čim lakše izvodili zavoji različite dinamike i radijusa preciznim prenošenjem energije na rubnike dok se samo kod nekih jačih modela pojavljuje novi standard Dualtec 2. Taj standard je karakteriziran izradom postraničnih zidova od dva materijala koji su različito raspoređeni ovisno o tipu skije, tako da su kod slalomskih modela raspoređeni na način da je ukupni ravnotežni položaj skije pomaknut malo prema repu skije dok je kod veleslalomskih modela ravnotežni položaj pomaknut prema sredini skije.

Kod freeride modela koji na sebi nemaju ugrađenu platu za vezove pojavljuje se FAT (Free absorber technology) tehnologija čija je glavna funkcija smanjiti vibracije ispod vezova i održati skiju čim dulje u kontaktu sa snijegom, ali u svim uvjetima. Taj je sistem izrađen od kombinacije aluminija i elastomera kako bi se omogućila ova dvostruka uloga sistema koji mora funkcionirati u smislu redukcije vibracija na modelima koji na sebi nemaju niti IPS niti VAS sisteme.

Shark nose se kao tehnološka inovacija pojavljuje također na freeride modelima kako bi se u nedostatku IPS sistema, aluminijskim ojačanjima samog vrha skije, čim više smanjila mogućnost prekomjernog torzijskog savijanja.

Shockwalls sistem (slika lijevo) je sistem izrade postraničnih zidova od dva vertikalna plastična sloja napravljena od dvije vrste materijala. Gornji i mekši dio služi kao shock-absorber pod vezom dok drugi, čvršći, služi da bi se postigao maksimum kontakta rubnika sa snijegom kroz cijelu njegovu dužinu i kroz cijeli zavoj. Ovaj standard karakterizira Bandit seriju već nekoliko sezona.

Od novijih sistema susrećemo TPI2 sustav ugradnje vezova koji je u osnovi vrlo sličan railflex sistemu, jer se vez na skiju navodi po šinama i učvršćuje na već predviđenim mjestima na skiji. Nakon toga prilagođavanje veza različitim veličinama pancerice postaje vrlo jednostavno i ne zahtijeva nikakav alat.

Scratch modeli se mogu pohvaliti sa WRS sistemom (Weight reducing system) koji koristi različit raspored i gustoću vlakana u konstrukciji skije. Nešto manja gustoća vlakana na repu i vrhu skija utječe na smanjenje mase a da se pritom ne gubi na raspodjeli sila. Osim toga cijela je jezgra izgrađena od tri materijala; drva, poplara koji joj daje lakoću i mikroćelija koji služi kao svojevrsni sistem smirivanja vibracija. Postranični zidovi posebno su postavljeni pod 30 stupnjeva u odnosu na podlogu kako bi skija bila čim većom površinom u kontaktu sa snijegom.

 

 

 

 

KOMENTARI

Trenutno niste prijavljeni. Molimo prijavite se!

login:

lozinka:

Samo registrirani korisnici mogu dodati komentar. Prijavite se ili registrirajte.

© Skijanje.hr 2003-2024.  ISSN 1845-5891  e-mail: info@skijanje.hr   Izdavač: Sport-IT   Izrada internet stranice: Info izlog d.o.o.   Broj posjeta: 257195
Tekstovi i Skijanje.hr watermarkom označene fotografije autorsko su pravo i vlasništvo Hrvatskog ski/board magazina Skijanje.hr osim ako nije drugačije naznačeno. Uredništvo magazina ne jamči za točnost i potpunost objavljenih informacija te ne preuzima nikakvu odgovornost za izravnu ili neizravnu štetu i ozljede proizašle iz sadržaja na site-u. Kontakt...
Hrvatski ski/board magazin Skijanje.hr

ISSN 1845-5891

e-mail: info@skijanje.hr

Marketing:
  marketing@skijanje.hr