11.09.2006.
Tweet
Rossignol tehnologija 06/07
Nova sezona obično donosi i novotarije na tehnološkom planu. Evo što nam je pripremio Rossignol.
Francuski se proizvođač pobrinuo za nekoliko iznenađenja koja će nesumnjivo privući pažnju skijaša. Naravno, radi se o Mutix tehnologiji o kojoj bi se moglo dosta pričati. No, generalno govoreći, ostatak tehnologije nije doživio značajnije izmjene, što i ne čudi toliko obzirom da je većina sistema predstavljena u sezoni 05/06.Za kontrolu kroz zavoj i bolje prianjanje rubnika uz podlogu nalazi se IPS sistem (independent pressuring system), nasljednik Powerpulsiona, koji dolazi u tri različite varijante; IPS Race gdje se posebni sistemi dodatnog pritiska nalaze odvojeno iznad svakog rubnika skije postrance i protežu se uzduž 80 % rubnika (nešto slično kao double grip kod Völkla) dok se na jačim rekreativnim modelima pojavljuje u obliku IPS H sistema gdje se ojačanja pojavljuju u obliku slova H i protežu se uzduž cijele duljine skija. Na slabijim rekreativnim modelima nalazimo IPS Y sistem intuitivno nazvan prema svom obliku - slova Y, gdje se sistem pritiska na rubove proteže iznad rubnika samo prema vrhu skije, dok se prema repu sistem proteže kroz sredinu skije što omogućuje lakši ulazak u zavoje, ali i manje kontakta sa snijegom u jakim i energičnijim zavojima, za razliku od IPS race sistema koji je potpuno suprotan po namjeni i svojstvima. Odgovoran je za veliku odzivnost i stabilnost skije, ali uz veći utrošak energije. IPS sistem je jedino ponešto modificiran za Mutix modele (dobio je ima IPS custom), gdje se sustav proteže samo ispod srednjeg dijela skija dok ostatak uloge preuzimaju "krakovi" koji se na skiji mogu mijenjati. Ti plastični krakovi dolaze u dvije duljine i imaju ulogu kontrole savijanja skije u zavoju dajući dojam većeg (dulji krakovi) ili manjeg (kratki krakovi) radijusa skije. Ti se plastični krakovi mogu mijenjati upotrebom posebnog ključa i ukupno 4 vijka. Cijela procedura zamjene krakova spretnijim će skijašima trajati desetak minuta.
IPS sistemi na najjačim natjecateljskim modelima dodatno su ispod šasije skije ojačani titanom, pa otud nekim skijama u naslovu sufiks "TI", dok su kod Zenith modela u pojedinim slučajevima ojačani ili ugljikom ili fiberglasom.
Što se vibracija tiče, i dalje se kao glavni sistem smanjivanja vibracija pojavljuje VAS sistem koji dolazi u dva oblika. Prvi oblik je standardni elastomerni Vas koji se ugrađuje u strukturu skije i to na njen vrh i rep, što je prepoznatljivo kod Zenith modela. Osim ovog Vas modela ugrađenog u samu strukturu skije, nalazimo još i TWIN VAS, koji se, iako s istom svrhom, razlikuje od svog rođaka. Twin VAS je sistem koji se nalazi ispod plate za vez i same šasije skije, a koristi se za eliminaciju vibracija na mjestima na kojima one intenzivno nastaju – neposredno ispred prednjeg bloka veza ili ispred plate. Imaju nekoliko indeksa tvrdoća ovisno o tome nalaze li se na rekreativnim ili natjecateljskim modelima.
Natjecateljski slalom modeli imaju i još jedan sistem u kombinaciji sa spomenutim VAS sistemom, a to je tzv. Activator, koji Rossignol predstavlja kao jedini korektor ravnoteže skijaša na tržištu. On svojim otporom, odnosno elastičnošću, kompenzira pogreške kod ravnoteže skijaša što je naročito izraženo kod kraćih modela skija, poput onih za slalom. Activatora kao standarda nema kod rekreativnih modela skija, a smješten je točno iznad IPS sistema, kako bi radili u idealnoj međusobnoj sprezi.
Dualtec standard je naziv za strukturu postraničnih zidova u kojoj su vrh skije i njezine stranice pod kutem od 20 stupnjeva kako bi se čim lakše izvodili zavoji različite dinamike i radijusa preciznim prenošenjem energije na rubnike dok se samo kod nekih jačih modela pojavljuje novi standard Dualtec 2. Taj standard je karakteriziran izradom postraničnih zidova od dva materijala koji su različito raspoređeni ovisno o tipu skije, tako da su kod slalomskih modela raspoređeni na način da je ukupni ravnotežni položaj skije pomaknut malo prema repu skije dok je kod veleslalomskih modela ravnotežni položaj pomaknut prema sredini skije.
Kod freeride modela koji na sebi nemaju ugrađenu platu za vezove pojavljuje se FAT (Free absorber technology) tehnologija čija je glavna funkcija smanjiti vibracije ispod vezova i održati skiju čim dulje u kontaktu sa snijegom, ali u svim uvjetima. Taj je sistem izrađen od kombinacije aluminija i elastomera kako bi se omogućila ova dvostruka uloga sistema koji mora funkcionirati u smislu redukcije vibracija na modelima koji na sebi nemaju niti IPS niti VAS sisteme.
Shark nose se kao tehnološka inovacija pojavljuje također na freeride modelima kako bi se u nedostatku IPS sistema, aluminijskim ojačanjima samog vrha skije, čim više smanjila mogućnost prekomjernog torzijskog savijanja.
Shockwalls sistem (slika lijevo) je sistem izrade postraničnih zidova od dva vertikalna plastična sloja napravljena od dvije vrste materijala. Gornji i mekši dio služi kao shock-absorber pod vezom dok drugi, čvršći, služi da bi se postigao maksimum kontakta rubnika sa snijegom kroz cijelu njegovu dužinu i kroz cijeli zavoj. Ovaj standard karakterizira Bandit seriju već nekoliko sezona.
Od novijih sistema susrećemo TPI2 sustav ugradnje vezova koji je u osnovi vrlo sličan railflex sistemu, jer se vez na skiju navodi po šinama i učvršćuje na već predviđenim mjestima na skiji. Nakon toga prilagođavanje veza različitim veličinama pancerice postaje vrlo jednostavno i ne zahtijeva nikakav alat.
Scratch modeli se mogu pohvaliti sa WRS sistemom (Weight reducing system) koji koristi različit raspored i gustoću vlakana u konstrukciji skije. Nešto manja gustoća vlakana na repu i vrhu skija utječe na smanjenje mase a da se pritom ne gubi na raspodjeli sila. Osim toga cijela je jezgra izgrađena od tri materijala; drva, poplara koji joj daje lakoću i mikroćelija koji služi kao svojevrsni sistem smirivanja vibracija. Postranični zidovi posebno su postavljeni pod 30 stupnjeva u odnosu na podlogu kako bi skija bila čim većom površinom u kontaktu sa snijegom.
Vezani članci
- 15.07. Rossignol iz australskih u norveške ruke
- 25.04. Rossignol skije i tehnologije 14/15
- 08.04. Janka na Rossignol, Berthold u Njemačku
- 05.09. Rossignol Radical 9GS (13/14)
- 03.09. Rossignol Experience 88 (13/14)
- 31.08. Rossignol Radical 9SL (13/14)
- 16.07. Numeričkim algoritmom do savršenih skija
- 20.05. Silvan Zurbriggen s Rossignola na Head
- 02.05. Rossignol skije 13/14
- 02.05. Rossignol tehnologije 13/14
Vijesti
- Ljetna pauza donijela je brojne skijaške transfere
- Rossignol iz australskih u norveške ruke
- VIDEO: ISPO 2012. predstavio novitete za 2013.
- Rossignol investira 10 milijuna eura u proizvodnju
- Marc Berthod s Atomica na Rossignol
- Nika Fleiss ambasadorica Rossignola
- Rossignolov povratak kući
- Rossignol - štednja kao spas od propasti
- Rossignol blizu prodaje?
- Rossignol i službeno na prodaju
- Dalbello preuzima Rossignol?
- Moelgg nakon Fischera na Rossignolu
- Rossignol slavi 100. obljetnicu
- Quiksilver traži izlaz iz Rossignola
- Quiksilver se rješava Rossignola?
- Rossignolov vjetar u leđa mladoj Mrkopaljki
- Mancuso još dvije godine na Rossignolu
- Gase se Rossignol snowboard brandovi
- Dvije godine Ligety s Rossignolom
- Rossignol Snowboards postao TTR partnerom!
Info
- Rossignol skije i tehnologije 14/15
- Rossignol skije 13/14
- Rossignol tehnologije 13/14
- Rossignol skije 12/13
- Rossignol tehnologije 12/13
- Rossignol skije 11/12
- Rossignol tehnologije 11/12
- Rossignol skije 10/11
- Rossignol tehnologije 10/11
- Rossignol skije 09/10
- Rossignol tehnologije 09/10
- Rossignol tehnologije 08/09
- Rossignol skije 08/09
- Rossignol skije 07/08
- Rossignol tehnologije 07/08
- Rossignol tehnologija 06/07
- Rossignol skije 06/07
- Rossignol Mutix tehnologija, 1 skija = 2 radijusa?
- Rossignol skije 05/06
- Rossignol tehnologija 05/06
- Rossignol skije 04/05
- Rossignol tehnologija 03/04
Recenzije
- Rossignol Powerpulsion 9S (02/03)
- Rossignol Bandit X (99/00)
- Rossignol Open 100 (04/05)
- Rossignol Zenith Z5 i Z9 ti (05/06)
- Rossignol Oversize 8S (05/06)
- Rossignol Attraxion (05/06)
- Rossignol Oversize 9Xti (05/06)
- Rossignol Bandit B2 (05/06)
- Rossignol Attraxion III (06/07)
- Rossignol Mutix (06/07)
- Rossignol Zenith Z1 (06/07)
- Rossignol X-Fight 1 Oversize (06/07)
- Rossignol Oversize 9Xti (07/08)
- Rossignol radical 9s ti (07/08)
- Rossignol X-Fight 1 Oversize (07/08)
- Rossignol Attraxion III (07/08)
- Rossignol 9X WC Oversize (08/09)
- Rossignol Zenith Z6 Oversize (08/09)
- Rossignol Radical 9S WC (08/09)
- Rossignol Attraxion VI (08/09)
- Rossignol Attraxion XII (09/10)
- Rossignol Radical R9S WC TI Oversize (09/10)
- Rossignol 9X WC Oversize (09/10)
- Rossignol Zenith Z9.5 Oversize (09/10)
- Rossignol Strato 7 (10/11)
- Rossignol Zenith Z76 Ti (10/11)
- Rossignol Radical 9SL (10/11)
- Rossignol Alias Carbon (10/11)
- Rossignol Strato 80 Ti (10/11)
- Rossignol Experience 88 (11/12)
- Rossignol Zenith Z76 Aramid Basalt (11/12)
- Rossignol 8 SL Slantnose (11/12)
- Rossignol Radical 6 RSX (11/12)
- Rossignol Pursuit 16 Ti/Bslt i Pursuit 16 Ar/Bslt (12/13)
- Rossignol radical 9 SL (12/13)
- Rossignol Radical 9SL (13/14)
- Rossignol Experience 88 (13/14)
- Rossignol Radical 9GS (13/14)
-
Besplatno skijanje na Sljemenu!
Skijanje za građane besplatno do kraja sezone, no samo na Zelenom i Bijelom spustu
-
Slovenska skijališta s čak 11 novih žičara!
Više od 80 milijuna eura za ogroman napredak slovenskih skijališta.
-
Novi četverosjed na Platku spreman za sezonu!
Uspješno obavljen tehnički pregled nove žičare, jedan od posljednjih administrativnih...
© Skijanje.hr 2003-2024. ISSN 1845-5891 e-mail: info@skijanje.hr Izdavač: Sport-IT Izrada internet stranice: Info izlog d.o.o. Broj posjeta: 257195
Tekstovi i Skijanje.hr watermarkom označene fotografije autorsko su pravo i vlasništvo Hrvatskog ski/board magazina Skijanje.hr osim ako nije drugačije naznačeno. Uredništvo magazina ne jamči za točnost i potpunost objavljenih informacija te ne preuzima nikakvu odgovornost za izravnu ili neizravnu štetu i ozljede proizašle iz sadržaja na site-u. Kontakt...
Tekstovi i Skijanje.hr watermarkom označene fotografije autorsko su pravo i vlasništvo Hrvatskog ski/board magazina Skijanje.hr osim ako nije drugačije naznačeno. Uredništvo magazina ne jamči za točnost i potpunost objavljenih informacija te ne preuzima nikakvu odgovornost za izravnu ili neizravnu štetu i ozljede proizašle iz sadržaja na site-u. Kontakt...
ISSN 1845-5891
e-mail: info@skijanje.hr
Marketing:
marketing@skijanje.hr