20.06.2008.
Tweet
Salomon Crossmax W12 (08/09)
Salomon Crossmax na svoj je način obilježio prve sezone novog milenija. Je li moguće da vjerojatno najpopularnija ne-natjecateljska skija gubi bitku s nekim novim "klincima"?
Testirani model: 170 cm, r = 16,1 m Sidecut: 115-69-98 Dostupne visine: 154, 162, 170, 178 cm |
Sve od talijanskih Dolomita, preko Tirola i švicarskih Alpa, pa sve do francuskih prostranstava, do unazad tri-četiri godine na prste jedne ruke dalo se izbrojati znalce na ispeglanim stazama koji nisu pod nogama imali Salomon Crossmax. Danas je situacija nešto drugačija - na scenu su stupili neki novi "klinci" i ne samo da je Crossmax sve rjeđe viđan, već i cijela "cross generacija" skija svih proizvođača pomalo pada u drugi plan pred sve prisutnijim pipe&park te freeride skijama, koje od alternativnih polako prerastaju u mainstream klase. Ako pak niste pristalica ovakvih vratolomija, onda ćete zasigurno zaviriti u race klasu. Pod nogama nam se našao ovogodišnji Crossmax, koji kao da nam želi poručiti da je stigao u jesen svoje ere. Varamo li se?
Već sam pogled na skiju otkriva nam da se tu nešto promijenilo. Plohom više ne dominiraju primarne, svježe i snažne crvena, plava i žuta - novi je Crossmax obukao tamno ljubičasto/ crno ruho. U moru skija Crossmax se više ne izdvaja kao neki pandan drskim i brzim jurećim "automobilima", već postaje pomalo samozatajan, a ako ga ipak primijetite u prvi mah ćete vjerojatno pomisliti da je riječ o nekoj „ženskoj“ skiji, barem smo mi bili takvog dojma. Ipak, bolji pogled otkriva i jedan retro-90-ies computer-machine font, koji bi u kombinaciji s misterioznim crno-ljubičastim tonovima mogao privući iskonske ljubitelje trash dizajna i ponekog emotivca koji nikad neće prežaliti nestanak starih igraćih konzola "Street-fightera" i dolazak boljih grafičkih kartica.
No krenimo redom. Osnovni konstrukcijski sistem je i dalje monocoque, točnije Double Monocoque. Za one koji nisu pratili Salomon proteklih sezona, riječ je o sistemu u kojem mehaničke napore primarno podnosi vanjski (nei površinski, op.a.) sloj skije. Riječ Monocoque preuzeta je iz građevinarstva, gdje označuje sistem suprotan sistemu unutrašnjih nosača na koju se aplicira ne noseća oplata. Double dakako naglašava da je riječ o dvostrukoj nosećoj ljusci koja treba osiguravati još bolja mehanička svojstva. Jezgra je i dalje drvena, a za ekstra čvrstoću i laganost čitave konstrukcije tradicionalno je već zadužen karbon, odnosno karbonska vlakna. Kao i unazad nekoliko zadnjih sezona, skije s vezom povezuje provjereni Protrak system koji uz pomoć dvaju "ramena", što se pružaju ispred i iza veza, ima zadaću osigurati veću preciznost i snagu pritiska na rubnicima.
Performance ove skije generalno nisu loše, ali su u svakom slučaju ispod očekivanja za skiju takvog renomea i tradicije. Skija je fino vodljiva pri malim brzinama odnosno na blagim terenima gdje ćete moći vrlo precizno i s lakoćom odrađivati zavoje na rubnicima. S jednakom se lakoćom mogu izvoditi i zavoji većeg, gotovo veleslalomskog radijusa, ali i oni manji, u formi tzv. brzog vijuganja. Na strmijim terenima, međutim, počinju se javljati prvi znaci slabosti ovog trofejnog modela - skija ne uspijeva uzvratiti na pritisak što će boljim skijašima zasigurno donijeti razočarenje. Ono što posebno razočarava je slaba performansa pri velikim brzinama - nema onog poleta, drskosti i snage koja je pratila starije modele Crossmaxa, a time i njihove jahače. Na žalost konstatacija je sljedeća - skija jednostavno ne uspijeva podnijeti veće pritiske i akcelerirati skijaša pri izlasku iz zavoja, što će zasigurno očekivati njeni kupci.
Naravno, iz istih će razloga skijanje na dotičnoj biti dosta ležernije i manje naporno, što bi moglo privući ponekog starog znalca koji zna postaviti skiju na rubnike i voli nositi na sebi zvučno ime, ali je eto, stjecajem okolnosti možda već pomalo izišao iz forme. Sve u svemu, očekivanja su bila veća za jedno tako kultno ime. Možda ipak nije slučajno da je Salomon ove godine izišao sa samo jednim modelom Crossmaxa? Odgovor ćemo zasigurno saznati već iduće sezone.
Vezani članci
- 09.01. Isprobajte zimske radosti u Salomonu
- 04.01. X-MAX i X-PRO - Jeste li spremni za potpunu kontrolu?
- 06.12. X-PRO: Nova generacija skijaških pancerica
- 28.01. Salomon linija ženskih skija Origins
- 29.12. PRECIZNOST ZA LJUBITELJE BRZINE: Salomon X-RACE i X PRO SW skije
- 11.12. Novi Salomon X-PRO
- 21.11. Isprobajte zimske novosti uz Salomon
- 29.05. I Ivica i Elin za nastradale od poplava
- 15.08. Salomon X-Race (14/15)
- 30.07. Salomon X-DRIVE 8.8 (14/15)
Vijesti
- Ljetna pauza donijela je brojne skijaške transfere
- VIDEO: ISPO 2012. predstavio novitete za 2013.
- Preminuo Georges Salomon
- "Mad Max" opet na Salomonu
- Mario Matt s Fischera na Salomon
- Sasaki nazad na Salomon
- Salomon i dalje u silaznoj putanji
- I Giorgio Rocca s Atomica na Salomon
- Deneriaz s Atomica na Salomon
- Blardone sa Salomona, Kröll na Salomon
- Završetak Saab Salomon Crossmax serije
- I Ante Kostelić o problemima sa Salomonom
- Problemi sa Salomonom u brzim disciplinama?
- Salomon Snowboard Artwork
- Amer Sports i definitivno preuzeo Salomon
- Atomic i Salomon uskoro pod istim krovom
Info
- Salomon skije i tehnologije 14/15
- Salomon skije 13/14
- Salomon tehnologije 13/14
- Salomon skije 12/13
- Salomon tehnologije 12/13
- Salomon skije 11/12
- Salomon tehnologije 11/12
- Salomon skije 10/11
- Salomon tehnologije 10/11
- Salomon skije 09/10
- Salomon tehnologije 09/10
- Salomon skije 08/09
- Salomon tehnologije 08/09
- Salomon skije 07/08
- Salomon tehnologija 07/08
- Salomon skije 05/06
- Salomon tehnologija 05/06
- Salomon pancerice 04/05
- Salomon skije 04/05
Recenzije
- Salomon X-Race (14/15)
- Salomon X-DRIVE 8.8 (14/15)
- Salomon X Race (13/14)
- Salomon Origins Lava (13/14)
- Salomon BBR 9.0 (13/14)
- Salomon 24 Hours Max (13/14)
- Salomon Enduro XT 800 (13/14)
- Salomon 24 Hours (12/13)
- Salomon Enduro XT 800 Powerline (12/13)
- Salomon 3V Powerline (12/13)
- Salomon Rocker2 108 (12/13)
- Salomon BBR 8.9 (12/13)
- Salomon Enduro XT 800 (11/12)
- Salomon BBR 8.9 (11/12)
- Salomon 24 HRS (11/12)
- Salomon Shogun (10/11)
- Salomon XW Tornado Ti Pl (10/11)
- Salomon Equipe 24 Hours (10/11)
- Salomon Crossmax (10/11)
- Salomon Origins Amethyst (09/10)
- Salomon Equipe 24 Hours (09/10)
- Salomon Aeromax GT (09/10)
- Salomon X-Wing Tornado Ti (09/10)
- Salomon Equipe 3V Powerline (09/10)
- Salomon Origins Emerald (08/09)
- Salomon X-Wing Tornado Ti (08/09)
- Salomon Crossmax W12 (08/09)
- Salomon X-Wing Tornado (07/08)
- Salomon Equipe 3V race (07/08)
- Salomon Crossmax W12 (07/08)
- Salomon Aero GT (07/08)
- Salomon Crossmax 10 (04/05)
- Salomon Equipe 10SC (04/05)
- Salomon Equipe 10 2v (02/03)
- Salomon Equipe 8 3V (02/03)
-
Besplatno skijanje na Sljemenu!
Skijanje za građane besplatno do kraja sezone, no samo na Zelenom i Bijelom spustu
-
Slovenska skijališta s čak 11 novih žičara!
Više od 80 milijuna eura za ogroman napredak slovenskih skijališta.
-
Novi četverosjed na Platku spreman za sezonu!
Uspješno obavljen tehnički pregled nove žičare, jedan od posljednjih administrativnih...
© Skijanje.hr 2003-2024. ISSN 1845-5891 e-mail: info@skijanje.hr Izdavač: Sport-IT Izrada internet stranice: Info izlog d.o.o. Broj posjeta: 258946
Tekstovi i Skijanje.hr watermarkom označene fotografije autorsko su pravo i vlasništvo Hrvatskog ski/board magazina Skijanje.hr osim ako nije drugačije naznačeno. Uredništvo magazina ne jamči za točnost i potpunost objavljenih informacija te ne preuzima nikakvu odgovornost za izravnu ili neizravnu štetu i ozljede proizašle iz sadržaja na site-u. Kontakt...
Tekstovi i Skijanje.hr watermarkom označene fotografije autorsko su pravo i vlasništvo Hrvatskog ski/board magazina Skijanje.hr osim ako nije drugačije naznačeno. Uredništvo magazina ne jamči za točnost i potpunost objavljenih informacija te ne preuzima nikakvu odgovornost za izravnu ili neizravnu štetu i ozljede proizašle iz sadržaja na site-u. Kontakt...
ISSN 1845-5891
e-mail: info@skijanje.hr
Marketing:
marketing@skijanje.hr