PROIZVOĐAČI

»

SALOMON

26.10.2005.      

Autor: Željko MihalićSlike arhiv: www.salomon.co.jp 

Salomon tehnologija 05/06

Iako preuzet od grupacije koja je vlasnik Atomica, Salomon će i nadalje vjerojatno ustrajati na teško izgrađenom imageu i vlastitoj tehnologiji.

Francuski proizvođač Salomon (iako bi se u svjetlu novonastalih odgađanja i preuzimanja od strane Amer sports grupe, o tome sada dalo raspravljati) u sezonu 05/06 ulazi sa nekoliko noviteta i onim dobrim, starim, prokušanim receptima.

Iako su neke stvari ostale nepromijenjene i to većinom one koje su do sada i karakterizirale Salomon, poput monocoque konstrukcije koju smo sretali i unazad nekoliko godina, koja je doživjela neke modifikacije i poboljšanja, ali u osnovi ostala ista, Salomon donosi i neke nove standarde.

Prvi od njih koji ćemo spomenuti naziva se ZZ interface. To se sistem plate koji se nalazi na natjecateljskim modelima sa svrhom omogućavanja konstantnijeg i jednolikijeg pritiska na vrh i rep skije, kako bi njena savinutost ostala jednolična kroz zavoj i omogućila što bolji kontakt sa snijegom. Dolazi u dvije varijante ZZ speed, namijenjen veleslalomu i ZZ2, namijenjen slalomskim modelima.

Na rekreativnim modelima pojavljuje se X – body tehnologija (naslovna fotografija), nešto slično double x press tehnologiji kod Elana ili Rossignola. Koja, osim što ima ulogu prenošenja sila na rubnike sa svojom W-tehnologijom, u kojoj je najveći naglasak dan pritisku skije na području ispod plate i pancerice (kojeg Salomon naziva i integrated lightweight platform - slika desno), ima ulogu ujednačavanja torzijskog savijanja i djelovanja na skiju u smislu da se ona nakon torzije brže i lakše vraća u normalni, nesavinuti položaj i da se lakše ulazi i izlazi iz zavoja. Gledajući konstrukciju, ona vizualno dosta podsjeća na Völkov double grip standard, samo što ima oblik slova X, što kod Völkla nije slučaj.

Karakteristika Monocoque vanjske oplate skije je njena izrađenost od jednog dijela, bez spojeva, s tim da je vanjski sloj posebno dizajniran kako bi se čim više smanjile zračne oscilacije koje nastaju na površini skije i time se potencijalno ona usporava. Titanium monocoque, kao što mu samo ime kaže, je dodatno pojačan titanom, dok slabiji modeli imaju kompozitno pojačanje i nešto drugačiji uzorak na površini. Bez obzira na ojačanja, monocoque ima važnu ulogu u doziranju i sprječavanju torzijskih vibracija.

Ispod monocoque šasije nalazi se jezgra, koja ove sezone kod Salomona dolazi u nekoliko varijanti. Na skupljim natjecateljskim modelima nalazimo ISOCEL drvenu jezgru (slika lijevo) dok ostali modeli imaju ili ISOCEL complex composite ili ISOCEL light jezgru. Ova posljednja je namijenjena rekreativnim skijama, koje bi trebala skije činiti što lakšima, ali zato takva grublja kompozitna struktura slabije podnosi nešto jača naprezanja i vibracije.

I dalje se na dosta modela nalazi Pilot standard montiranja vezova. Na ženskim se modelima nalaze ITF sistem predugradnje vezova koji bi sa svojim podignutim dijelom plate, ispod pete, dodatno doprinosio prijenosu ravnoteže na prednji dio skija, što je pandan pomaknutim točkama ravnoteže na ženskim modelima skija kod ostalih proizvođača.

 

 

 

 

KOMENTARI

Trenutno niste prijavljeni. Molimo prijavite se!

login:

lozinka:

Samo registrirani korisnici mogu dodati komentar. Prijavite se ili registrirajte.

© Skijanje.hr 2003-2024.  ISSN 1845-5891  e-mail: info@skijanje.hr   Izdavač: Sport-IT   Izrada internet stranice: Info izlog d.o.o.   Broj posjeta: 258252
Tekstovi i Skijanje.hr watermarkom označene fotografije autorsko su pravo i vlasništvo Hrvatskog ski/board magazina Skijanje.hr osim ako nije drugačije naznačeno. Uredništvo magazina ne jamči za točnost i potpunost objavljenih informacija te ne preuzima nikakvu odgovornost za izravnu ili neizravnu štetu i ozljede proizašle iz sadržaja na site-u. Kontakt...
Hrvatski ski/board magazin Skijanje.hr

ISSN 1845-5891

e-mail: info@skijanje.hr

Marketing:
  marketing@skijanje.hr