09.05.2012.
Tweet
Salomon tehnologije 12/13
Višegodišnjem povjerenju u provjerene tehnologije u Salomonu su ostali vjerni i za nadolazeću sezonu. Osim novosti u izradi skijaških cipela, značajnih novosti nema.
Prošlogodišnji napredak u tehnologiji bio je svojevrsni boom u području tehnologija u izradi skija. Pod tome se isključivo misli na novi V-Shape način izrade BBR modela skija, koji je ove godine proširen na još nekoliko modela spomenutih modela skija. Ostale tehnologije zadržane su u potpunosti, bez promjena, stvarajući polako kultni status kao što ga imaju već naveliko poznata Powerline tehnologija ili Rocker. Od ove sezone, Salomon primjenjuje novi način izrade jedne serije skijaških cipela, što je svakako jedna od interesantnih novosti. Podsjetimo se koje su to tehnologije u koje Salomon već duže polaže sve nade.
Već spomenuti V-Shape dizajn, nakon prvobitnih pozitivnih kritika proglašen svojevrsnom revolucijom u izradi skija, pridobiva sve više poklonika. Sama ideja pronađena je u surf daskama, čija je savršena plovnost po vodi poslužila kao inspiracija u konstrukciji V-Shape skija. Skije koje su izrađene po pravilima V-Shapea oku su vrlo prepoznatljive. Vrh skije je širok, dok je rep uzak, baš kao surf daska ili slovo "V", koje ima upravo takvu simboliku u samom nazivu ove tehnologije.
Klasične tri vrste jezgre ugrađivat će se i narednu sezonu u Salomon skije. Podsjetimo, to su skije s "full" drvenom jezgrom koja se koristi kod najjačih modela skija za maksimalan kontakt s podlogom i filtraciju vibracija. I dalje se izrađuju skije s jezgrom načinjenom od drva i kompozitnih materijala, koja pruža stabilnost i dobru kontrolu, te reducira vibracije, ali je ipak nešto jeftinija za izradu; skije su ponešto manje mase i svojevrstan su kompromis. Zadnja tehnologija u izradi jezgre zove se Composite, gdje je unutrašnjost skije, kako i samo ime već govori, napravljena od kompozitnog materijala (kombinacije umjetnih materijala), a namijenjena je za slabije modele skija, pružajući gipkost i toleranciju u vožnji.
Svaku jezgru moguće je dodatno obložiti ojačanjima od titana. Kao najjače pojačanje još uvijek je tu dvostruki Double Ti-Laminat, gdje je jezgra obložena s titanom ispod i iznad. Slijedi ga nešto slabije ojačanje, Ti-Laminat, koji prati povišenja oplate. Ovdje još možemo istaknuti i tehnologiju ugrađivanja širih rubnika u skiju, te korištenje ploča od bambusa na oplati skije. Bambus je inače lagan i snažan, a prvenstvena mu je namjena brza promjena skije s rubnika na rubnik. Tu su još i Edge Armour koji se koristi u izradi Park & Pipe modela, a služi za učvršćivanje rubnika uz bazu skije. Pojačavanje rubova također je moguće postavljanjem sintetičkih vlakana uzduž njih, a zove se Total Edge Reinforcement.
Monocoque tehnologija, korištena pri izradi unutrašnjosti skije, predstavlja oplatu oko jezgre koja daje dodatnu jačinu i čvrstoću, torzijski i po pitanju odaziva na pritisak. Za izradu najjačih skija, koristi se 3D Race Monocoque, a za modele ispod 3D Sport Monocoque. Srednji modeli pri izradi koriste dvoslojnu, odnosno Double Monocoque tehnologiju. Edgy Monocoque i jednostavni Monocoque izbjegava sav suvišan materijal, što kasnije rezultira većom elastičnošću i u konačnici lakšom skijom, pa se samim time ugrađuju u početničke modele skija i skije za freeride. Zatim imamo Monocoque Sandwich tehnologiju, čija se inovativnost između Monocoque i Sandwich konstrukcije očituje u jačem prijenosu sile na rubnik i stabilnijoj vožnji. Isto tako, stavljanjem svojevrsnih ojačanja na bočne strane jezgre, dobilo se na boljem kontaktu rubnika i snijega. Nešto slično također je patentirano spajanjem Sandwich sidewall tehnologije i 3D Monocoque, iz čega je proizašla 3D Race Frame, koja uz 3D Race Carbon osigurava dodatnu torzijsku čvrstoću i pronalazi se u samom vrhu izrade skija.
Već dobro poznata Powerline tehnologija pruža izvanrednu glatkoću vožnje u svim situacijama, povećanu stabilnost pri brzini, minimalizira vibracije i omogućava odličan kontakt s podlogom. To su uzdužna ojačanja po uzoru na nekad prisutne "pro linkove", koje je Salomon dugi niz godina ugrađivao u svoje modele skija. Osim što fleksijski daju veću stabilnost, uvelike pomažu kod smirivanja vibracija. Powerline je podijeljen u tri kategorije, a to su Race Powerline s prioritetom brzine, te On-piste Powerline i Allmountain Powerline za optimalne performanse.
Kod Rockera i dalje su prisutne četiri verzije, ovisno o vrsti skija gdje se koristi: Hybrid Twin Rocker Shape, Full Twin Rocker Shape, All Terrain Rocker Shape, te Carve Rocker Shape.
Od ostalih tehnologija možemo spomenuti Variable Radius Management (VRM), gdje se pri izradi strukiranosti skije definira različiti radijus u svakom njenom dijelu od vrha do repa, zatim Puls Pad tehnologija, koja umetanjem gume na raznim dijelovima skije pospješuje smanjenje vibracija te Honey Comb + ABS Frame vrh skije, čiji uvjerljivo najlakši vrh skije pridonosi njezinoj okretnosti. Svakako treba spomenuti i novi način izrade pancerica, takozvani Twin Frame, gdje je donji dio skijaške cipele fiksan i nije podložan mijenjanju oblika, dok je sve iznad toga namijenjeno prilagođavanju skijaševe noge te tako želi pružiti maksimalnu kontrolu i komfor.
Vezani članci
- 09.05. Salomon skije 12/13
- 07.09. Salomon Enduro XT 800 Powerline (12/13)
- 20.05. Salomon skije 13/14
- 25.05. Blizzard skije 12/13
- 25.05. Blizzard tehnologije 12/13
- 09.01. Isprobajte zimske radosti u Salomonu
- 04.01. X-MAX i X-PRO - Jeste li spremni za potpunu kontrolu?
- 06.12. X-PRO: Nova generacija skijaških pancerica
- 28.01. Salomon linija ženskih skija Origins
- 29.12. PRECIZNOST ZA LJUBITELJE BRZINE: Salomon X-RACE i X PRO SW skije
Vijesti
- Ljetna pauza donijela je brojne skijaške transfere
- VIDEO: ISPO 2012. predstavio novitete za 2013.
- Preminuo Georges Salomon
- "Mad Max" opet na Salomonu
- Mario Matt s Fischera na Salomon
- Sasaki nazad na Salomon
- Salomon i dalje u silaznoj putanji
- I Giorgio Rocca s Atomica na Salomon
- Deneriaz s Atomica na Salomon
- Blardone sa Salomona, Kröll na Salomon
- Završetak Saab Salomon Crossmax serije
- I Ante Kostelić o problemima sa Salomonom
- Problemi sa Salomonom u brzim disciplinama?
- Salomon Snowboard Artwork
- Amer Sports i definitivno preuzeo Salomon
- Atomic i Salomon uskoro pod istim krovom
Info
- Salomon skije i tehnologije 14/15
- Salomon skije 13/14
- Salomon tehnologije 13/14
- Salomon skije 12/13
- Salomon tehnologije 12/13
- Salomon skije 11/12
- Salomon tehnologije 11/12
- Salomon skije 10/11
- Salomon tehnologije 10/11
- Salomon skije 09/10
- Salomon tehnologije 09/10
- Salomon skije 08/09
- Salomon tehnologije 08/09
- Salomon skije 07/08
- Salomon tehnologija 07/08
- Salomon skije 05/06
- Salomon tehnologija 05/06
- Salomon pancerice 04/05
- Salomon skije 04/05
Recenzije
- Salomon X-Race (14/15)
- Salomon X-DRIVE 8.8 (14/15)
- Salomon X Race (13/14)
- Salomon Origins Lava (13/14)
- Salomon BBR 9.0 (13/14)
- Salomon 24 Hours Max (13/14)
- Salomon Enduro XT 800 (13/14)
- Salomon 24 Hours (12/13)
- Salomon Enduro XT 800 Powerline (12/13)
- Salomon 3V Powerline (12/13)
- Salomon Rocker2 108 (12/13)
- Salomon BBR 8.9 (12/13)
- Salomon Enduro XT 800 (11/12)
- Salomon BBR 8.9 (11/12)
- Salomon 24 HRS (11/12)
- Salomon Shogun (10/11)
- Salomon XW Tornado Ti Pl (10/11)
- Salomon Equipe 24 Hours (10/11)
- Salomon Crossmax (10/11)
- Salomon Origins Amethyst (09/10)
- Salomon Equipe 24 Hours (09/10)
- Salomon Aeromax GT (09/10)
- Salomon X-Wing Tornado Ti (09/10)
- Salomon Equipe 3V Powerline (09/10)
- Salomon Origins Emerald (08/09)
- Salomon X-Wing Tornado Ti (08/09)
- Salomon Crossmax W12 (08/09)
- Salomon X-Wing Tornado (07/08)
- Salomon Equipe 3V race (07/08)
- Salomon Crossmax W12 (07/08)
- Salomon Aero GT (07/08)
- Salomon Crossmax 10 (04/05)
- Salomon Equipe 10SC (04/05)
- Salomon Equipe 10 2v (02/03)
- Salomon Equipe 8 3V (02/03)
-
Besplatno skijanje na Sljemenu!
Skijanje za građane besplatno do kraja sezone, no samo na Zelenom i Bijelom spustu
-
Slovenska skijališta s čak 11 novih žičara!
Više od 80 milijuna eura za ogroman napredak slovenskih skijališta.
-
Novi četverosjed na Platku spreman za sezonu!
Uspješno obavljen tehnički pregled nove žičare, jedan od posljednjih administrativnih...
Tekstovi i Skijanje.hr watermarkom označene fotografije autorsko su pravo i vlasništvo Hrvatskog ski/board magazina Skijanje.hr osim ako nije drugačije naznačeno. Uredništvo magazina ne jamči za točnost i potpunost objavljenih informacija te ne preuzima nikakvu odgovornost za izravnu ili neizravnu štetu i ozljede proizašle iz sadržaja na site-u. Kontakt...
ISSN 1845-5891
e-mail: info@skijanje.hr
Marketing:
marketing@skijanje.hr