SKIJALIŠTA

»

ITALIJA

09.01.2006.      

Autor: Goran Vukelić 

O hrvatskim posjetiteljima, modernim tehnologijama...

Koliko su zaposlenici na vašim žičarama obučeni za krizne situacije na skijalištu: lavine, kvarove liftova, ozljede...? Svjedoci smo zadnjih godina pomalo učestalih kvarova žičara, požara, nezgoda... sve to utječe na osjećaj sigurnosti skijaša. Nerado se sjećamo i pada gondole 1998.g. na padinama Alpe Cermis u Val di Fiemmeu?

Da, istina. Svi naši zaposlenici moraju proći opsežne testove kako bi bili spremni za krizne situacije na snijegu. Ovdje ističem i dobru suradnju sa ostalim službama za brzu intervenciju, poput civilne zaštite, gorske službe spašavanja itd. Ipak, moram istaknuti da smo po broju nezgoda na ski liftovima još uvijek daleko iza nekih naših alpskih susjeda.

Po istraživanjima provedenim u Hrvatskoj, oko 120.000 Hrvata svake sezone planira zimski odmor. Optimističnije procjene idu i do brojke od 200.000. Poznato je da je Italija jedna od omiljenih destinacija za naše skijaše; kakve marketinške ili promotivne akcije čini vaša organizacija da bi ih privukla na svoje staze?

Pa, nažalost, ne mogu navesti nikakve marketinške akcije uperene na hrvatsko tržište. Bilo je nekih akcija prijašnjih godina, no prošle sezone nismo poduzeli nikakve.

Je li to možda razlog zamjetnom padu hrvatskih gostiju prošle sezone u, primjerice, Val Gardeni? Prema službenim podacima turističke zajednice Val Gardene, taj je pad iznosio čak 30% u odnosu na pretprošlu sezonu?

Da, moguće. No, potrudit ćemo se sljedećih sezona predstaviti se tržištima istočne, ili, bolje rečeno, srednje Europe gdje i Hrvatska ima svoje mjesto.

Znate li možda koliki je postotak hrvatskih skijaša na vašim stazama? Kada najčešće dolaze i koja su im omiljena skijališta?

Hrvati čine tek 0,5-1% ukupnog broja skijaša na našim stazama. Većinom dolaze u jeftinim terminima u siječnju te odabiru jeftinija skijališta poput Kronplatza, Val di Fiemmea, Val di Fasse ili Civette. Veljača je period kada nam dolaze "ozbiljniji" skijaši, prvenstveno Talijani koji čine 65% posjetitelja, te Nijemci na koje otpada 25%.

Zanimljiva klasifikacija. Još malo o tehnologiji... Dolomiti Superski je svojevrstan pionir u uvođenju modernih tehnologija u ski business; prošle ste sezone uveli chip ski card, ove sezone e-skipass. Kako su skijaši reagirali na te inovacije?

Vrlo dobre, od početka prodaje e-skipasseva zabilježili smo već preko 1.000 bookinga. Skijaši su prepoznali vrijednost modernih tehnologija koje im omogućuju da bez čekanja u redovima pred skipass blagajnom dođu na stazu.

Unatoč tome, velik je broj onih koji i dalje odabiru čekanje u redu pred blagajnom; svjedoci smo toga u vršnim tjednima poslije Nove godine kada najviše skijaša dolazi na odmor. Kako njima približiti nove tehnologije?

Radimo na opciji kupovine skipassa putem mobilnog telefona. Inovacija je to koja je trebala biti prezentirana već ove sezone, no zbog kompleksnosti cijelog projekta odgođena je do sezone 2006/07. Skijaš bi tako mogao kupiti skipass putem mobitela kada pristupi prvom ski liftu u dolini. Problem predstavlja raširenost naših skijališta i gomila podatak koja je uz to vezana.
Sljedeći je korak, već spomenuto, povezivanje sa susjednim skijalištima kako bi korisnici kupnjom jednog skipassa mogli određeni broj dana skijati i na susjednim kompleksima.


Gledajući web stranice Dolomiti Superskija teško se oteti dojmu da ne poklanjaju sva skijališta jednaku pažnju ažuriranju podataka? Primjerice, Kronplatz ili Val Gardena imaju odlično ažurirane informacije, lako je provjeriti vremensku prognozu, stanje snijega ili bookirati smještaj dok, primjerice, San Martino ili Civetta nemaju tu razinu ažuriranosti? Što je razlog tome?

Ažuriranje informacija je individualna odgovornost svake od ski destinacija unutar Dolomiti Superskija. Očigledno je da neke od turističkih zajednica ne prepoznaju važnost Interneta i trenutne dostupnosti novosti sa terena. Gostu se mora biti na usluzi odmah i uvijek, trenutno odgovarati na upite e-mailom te imati uvijek svježe informacije na web stranicama. Na tome treba još raditi.

 

 

 

 

« Prethodni članak

KOMENTARI

Trenutno niste prijavljeni. Molimo prijavite se!

login:

lozinka:

Samo registrirani korisnici mogu dodati komentar. Prijavite se ili registrirajte.

  • Vezani članci

© Skijanje.hr 2003-2024.  ISSN 1845-5891  e-mail: info@skijanje.hr   Izdavač: Sport-IT   Izrada internet stranice: Info izlog d.o.o.   Broj posjeta: 498346
Tekstovi i Skijanje.hr watermarkom označene fotografije autorsko su pravo i vlasništvo Hrvatskog ski/board magazina Skijanje.hr osim ako nije drugačije naznačeno. Uredništvo magazina ne jamči za točnost i potpunost objavljenih informacija te ne preuzima nikakvu odgovornost za izravnu ili neizravnu štetu i ozljede proizašle iz sadržaja na site-u. Kontakt...
Hrvatski ski/board magazin Skijanje.hr

ISSN 1845-5891

e-mail: info@skijanje.hr

Marketing:
  marketing@skijanje.hr