SKIJALIŠTA

»

ITALIJA

03.09.2008.      

Autor: Goran Vukelić

Photo: Arhiva Skijanje.hr i Funivie.org

 

Italija: Noviteti u sezoni 2008/09

Odgode su okarakterizirale ovogodišnje investicije u talijanska skijališta tako da će najzvučniji zahvati u modernizaciji infrastrukture biti vidljivi tek za godinu dana.

Čini se da niti u Europi nisu imuni na administrativne probleme – većinom su oni i uzrok što je dobar dio investicijskih zahvata na talijanskim skijalištima ove godine usporen ili čak odgođen za sljedeće ljeto. Neriješena papirologija, pomalo nesigurna ekonomska situacija u zemlji te ubrzane klimatske promjene koje ne idu na ruku zimovalištima uzrokovali su ponovno promišljanje nekih već „sigurnih“ planova za širenje staza i žičara.

 

Najzvučnije je odjeknula objava o kašnjenju radova na gradnji poveznice talijanskog skijališta Sella Nevea i slovenskog Kanina. Zbog suglasnosti o gradnji koje nisu bile na vrijeme ishodovane kasnilo je i izdavanje građevinske dozvole. Radovi su tako počeli tek u kolovozu; prekasno da bi se na vrijeme završila gradnja žičare i nove staze. Ipak, kada sve bude gotovo sljedećeg ljeta, novonastalo skijalište (slika desno) bit će možda i među najposjećenijima na tromeđi Italije, Slovenije i Austrije.

 

tarvisioSusjedni Tarvisio također ima problema s prikupljanjem potrebnih dozvola za izgradnju žičara i staza koje bi trebale spojiti dva lokaliteta koja su dosad bila povezana samo skijaškim putem pri dnu skijališta. Planirane sjedežnice i staze trebale bi „zaokružiti“ skijalište i na višim nadmorskim visinama. „Zeleni“ nisu previše sretni planiranim rješenjem bojeći se pretjeranog krčenja šume i uništavanja hodočasničkog puta do svetišta na vrhu skijališta (lijevo). Najave i ovdje govore da bi radovi, koji su stidljivo počeli, trebali biti gotovi sljedećeg ljeta.

 

Problema s novom infrastrukturom zato nema u sustavu Dolomiti Superski. Istina, ovdje je naglasak na modernizaciji postojećih žičara umjesto na gradnji novih. U skladu je to s ambicijama navedenog kompleksa po kojima ne bi smjelo biti više gradnje novih žičara zbog negativnog utjecaja na okoliš, već će se samo povećavati kapacitet postojećih. Također, Dolomiti Superski kompleks je dosegao geografske i organizacijske granice u kojima optimalno funkcionira te se stoga zasad i suzdržavaju od najava većih infrastrukturnih zahvata. U Val Gardeni su tako zamijenjene 3 žičare: 6-sjedežnica Panorama kapaciteta 2200 o/h zamijenila je staru 4-sjedežnicu, zamijenjena je i stara kabinska žičara Col Raiser novom kapaciteta 2030 o/h te je postavljen i novi skilift Campo Freina umjesto starog.

 

U susjednoj dolini Val di Fassa i Carezza poradilo se na modernizaciji izoliranog skijaškog predjela Passo Costalunga. Tu su sada tri moderne žičare: skilift Le Pope, 4-sjedežnica Pra dei Tori (1200 o/h) i kabinska žičara Carezza-Costalunga (1200 o/h). Sljedeće skijalište na Sella Rondi u smjeru suprotnom kazaljci na satu je Arabba/Marmolada. Tu je zamijenjena stara 2-sjedežnica Masarei s novom 4-sjedežnicom kapaciteta 2200 o/h (desno). To će umnogome ubrzati put oko Sella Ronde i možda spasiti nekog sporijeg skijaša od noćenja u neželjenoj dolini.

 

Simpatično obiteljsko skijalište Trevalli sezonu 2008/09 dočekat će s novom kabinskom žičarom za 8 osoba na potezu Ronchi-Valbona-Le Cune (2070 o/h). Ona je postavljena umjesto dvaju starih žičara koje su dosad prevozile skijaše na tom potezu.

 

Nakon prošlogodišnje inauguracije žičare Daolasa-Val Mastellina, pripadajuće staze i multimodalnog putničkog terminala iz kompleksa Skirama Dolomiti Adamello-Brenta ove godine nema velikih novosti. Radi se na finalnom uređenju spomenute staze i žičare koja je bitno rasteretila gužve u Val di Sole. No, ono o čemu se kontinuirano priča već nabrojeno godina, čini se da je konačno došlo tik pred realizaciju – povezivanje susjednih Madonne di Campiglio i Pinzola. Vrlo logična poveznica nije dosad ostvarena iz niza razloga između kojih su i nespremnost Pinzola da postane „parkiralište“ turistima za skijanje u modenoj Madonni, dok Madonna nije htjela dodatnu gužvu na svojim stazama. Čini se da je to sada prevaziđeno, regionalni čelnici su si stisnuli ruke i obećali uložiti 25 milijuna eura za izgradnju novih žičara i staza. Planirani rok za završetak radova je 2010.

 

I iz Livigna (gore) dolaze vijesti o odgodi izgradnje kabinske žičare Tagliede-Costaccia koja bi se trebala nadovezati na prošle godine postavljenu Livigno-Tagliede. Nova kabinska žičara trebala je zamijeniti staru 2-sjedežnicu no zbog kašnjenja u ishodovanju građevinskih dozvola to će biti učinjeno tek sljedeće godine.

 

Za kraj, dobra vijest za sve poklonike malog skijališta u regiji Veneto – Sappade. Nakon dugog vremena u kojem je ovo nekada vrlo popularno skijalište konstantno nazadovalo, odgovorni su se trgnuli i odlučili uložiti u modernizaciju. Do početka sezone trebala bi se izgraditi nova žičara Pian dei Nidi (desno) koja bi bila korak u povezivanju dvaju dosad odvojenih lokaliteta: Sappada 2000 i Monte Sierra. Ipak, u Sappadi će morati zagrabiti divovskim koracima da dostignu susjedna, mnogo razvijenija skijališta. I dalje nema planova za revitalizaciju razmontirane sjedežnice Monte Ferro koja se diže iz samog centra mjesta. S pripadajućim stazama koje su posredno zatvorene to je velik udarac za ionako malenu kilometražu staza u Sappadi.

 

Stara je vijest da su cijene skijaških karata ponovno poskupile pred sezonu. Prosječno poskupljenje iznosi oko 5%, a cifre za šestodnevno skijanje sad su vrlo blizu, ako ne i preko 200 eura.  No, u eri globalnih poskupljenja drugo nismo ni očekivali. Zasad ostaje nadati se što ranijem i što debljem snježnom pokrivaču kako bi skijaška sezona mogla započeti već krajem studenog, kako je u većini skijališta i planirano.

 

 

 

 

KOMENTARI

Trenutno niste prijavljeni. Molimo prijavite se!

login:

lozinka:

Samo registrirani korisnici mogu dodati komentar. Prijavite se ili registrirajte.

© Skijanje.hr 2003-2024.  ISSN 1845-5891  e-mail: info@skijanje.hr   Izdavač: Sport-IT   Izrada internet stranice: Info izlog d.o.o.   Broj posjeta: 259016
Tekstovi i Skijanje.hr watermarkom označene fotografije autorsko su pravo i vlasništvo Hrvatskog ski/board magazina Skijanje.hr osim ako nije drugačije naznačeno. Uredništvo magazina ne jamči za točnost i potpunost objavljenih informacija te ne preuzima nikakvu odgovornost za izravnu ili neizravnu štetu i ozljede proizašle iz sadržaja na site-u. Kontakt...
Hrvatski ski/board magazin Skijanje.hr

ISSN 1845-5891

e-mail: info@skijanje.hr

Marketing:
  marketing@skijanje.hr