29.01.2009.      

Autor: Goran Vukelić 

Kriza? Kako za koga.

Talijanska skijališta i proizvođači skijaške opreme bilježe rast prodaje, krizi usprkos.

Dok sa svjetskih naslovnica svakodnevno vrište naslovi koji upozoravaju na galopirajuću ekonomsku krizu, postoje grane industrije i usluga koje, začuđujuće, bilježe dobit. Prema pisanju talijanske La Repubblice tamošnji proizvođači skijaške opreme zatrpani su narudžbama, a talijanska skijališta skijašima.

-.-Skijanje.hr-.-Što se dešava? Čini se da su Talijani savjete o potrebi štednje shvatili ozbiljno. Odustali su od pomodnih zimovanja na egzotičnim i toplim lokacijama i preorijentirali se na pristupačnija, domaća planinska odredišta. Tome je zasigurno pomogla i zima iznimno bogata snijegom jer već od početka prosinca sa skijališta stižu slike idiličnih bijelih pejzaža. Prošle godine u isto vrijeme nitko nije ni pomišljao na oblačenje zimskih kaputa, kamoli skijanje. Hotelijeri su prepoznali priliku i krenuli s agresivnom reklamnom kampanjom i paketima pogodnosti za zimske odmore.

I tako talijanska skijališta zadovoljno trljaju ruke – prodaja sezonskih skijaških karata porasla je za 25%! Jedno vuče drugo, svi ti skijaši trebaju sportsku opremu. U okolici Trevisa, gdje je najveća koncentracija proizvođača sportske opreme, već sada su skladišta prazna jer je tržište "progutalo" cjelogodišnju produkciju. Tecnica, jedan od vodećih svjetskih proizvođača pancerica i sportske obuće, već je premašila planirani promet od 385 milijuna eura. "Sve miriše na dobru sezonu", kaže A. Zanatta, generalni direktor. "Pokušavamo ostati hladne glave na povećane narudžbe. Vidjet ćemo kako se ponašati tržište za vrijeme zimskih praznika (u Italiji tradicionalno u veljači, op.a.). Mnogo ovisi i o američkom tržištu."

-.-Skijanje.hr-.-Trećina Tecnicine proizvodnje plasira se na sjevernoamerički kontinent gdje Talijani drže 40% tržišta. Na skijalištima blizu zapadne obale SAD-a kriza se ne osjeti tako jako kao u skijalištima bližim financijskim centrima moći na istočnoj obali. Tecnica pod sobom drži brandove poput Dolomite, Nordica, Blizzard, Lowa… Povećanje prodaje od čak 57% bilježe i u Crispiju, proizvođaču specijaliziranom za pancerice za telemark i turno skijanje. Ipak, u konkurentskom Dalbellu nisu toliko optimistični: "Tržište ne raste, rastu pojedine marke nauštrb drugih. Prodaju se skuplji proizvodi pa su i prihodi veći."

Kako bilo, svi traže način za smanjiti troškove proizvodnje. Tecnica je svoje proizvodne pogone izmjestila u Mađarsku gdje može računati na jeftiniju radnu snagu. U Italiji je ostalo 500-tinjak zaposlenika, većinom u istraživanju, projektiranju i prodaji. Troškovi su i dalje veliki: potpuno novi model pancerica, koji izlazi svake četiri godine, traži ulaganja od gotovo milijun eura. Svi se slažu da će naredna sezona biti pravi test, posljedice globalne krize tada bi trebale biti najjače. No, bude li zima opet ovako bogata snijegom, nova iznenađenja su moguća.

 

 

 

 

KOMENTARI

Trenutno niste prijavljeni. Molimo prijavite se!

login:

lozinka:

Samo registrirani korisnici mogu dodati komentar. Prijavite se ili registrirajte.

  • Vijesti

  • Info

© Skijanje.hr 2003-2024.  ISSN 1845-5891  e-mail: info@skijanje.hr   Izdavač: Sport-IT   Izrada internet stranice: Info izlog d.o.o.   Broj posjeta: 47041
Tekstovi i Skijanje.hr watermarkom označene fotografije autorsko su pravo i vlasništvo Hrvatskog ski/board magazina Skijanje.hr osim ako nije drugačije naznačeno. Uredništvo magazina ne jamči za točnost i potpunost objavljenih informacija te ne preuzima nikakvu odgovornost za izravnu ili neizravnu štetu i ozljede proizašle iz sadržaja na site-u. Kontakt...
Hrvatski ski/board magazin Skijanje.hr

ISSN 1845-5891

e-mail: info@skijanje.hr

Marketing:
  marketing@skijanje.hr