21.03.2005.      

Autor: Ante Pašalić 

Red Bull Snow Thrill freeride natjecanje, osnovalo se 1996. u francuskom Chamonixu, kada je poznati američki freerider Shane McKonkey osvojio prvi naslov. Od tada Snow Thrill se održava svake godine...

Nakon nekoliko godina održavanja Snow Thrill-a u Chamonix-u, organizatori su odlučili premjestiti natjecanje na neku zanimljiviju lokaciju u svijetu, jer Chamonix je već svima bio poznat i pomalo dosadan.

Za 2005. godinu odlučili su potražiti novi powder, i novu lokaciju. Nakon traganja za odličnim planinama i novim mjestima za organiziranje Snow Thrill-a, pregledano je nekoliko lokacija od Europe, Rusije pa sve do Irana.

Odluka je pala na talijansku stranu Alpa, Gressony, Monterosa, lokacija koja je bila najstrože čuvana tajna lokalnih freeski freakova. Natjecanje se trebalo održati ove godine u siječnju, ali zbog loših snježnih uvjeta odgođeno je za 2.-6. ožujka, te onda zbog jako malo snježnih padalina naknadno opet otkazano i na kraju odgođeno za 2006.

Jedna od kvalifikacijskih postaja prije finala u Monterosi, je i RedBull SnowThrill - Qualifications of Kanin.

Kvalifikacije su se održale dva dana prije samog natjecanja i na njima odabralo se 16 muških i 8 ženskih natjecatelja, uz pravo organizatora da pozove još 16 muških i 8 ženskih natjecatelja, sa ciljem da za glavni kvalifikacijski događaj budu kompletirana 32 muška natjecatelja te 16 ženskih, od kojih prva dva natjecatelja stječu pravo sudjelovanja na Monterosi, to jest, finalnom natjecanju Snow Thrill-a.

Suđenje se sastoji od 5 sudaca, od kojih neki zauzimaju pozicije od vrha planine sve do cilja.
Ocjene se daju na 5 sekcija planine, svaka sekcija (dio ski rute) boduje se do maksimalnih 10 bodova, u konačnici pojedini natjecatelj može osvojiti ukupno do 50 bodova.

Selekcija rute, odnosno odabir spusta niz planinu bira sam natjecatelj i nema pravila, natjecatelj može ići putem kojim želi.

U ocjenu se uzimaju dva glavna faktora, kreativnost i težina rute uzimajući u obzir strminu, poziciju, snježne uvjete, prepreke i rizike.

Bodovi se dodjeljuju za pokazanu Kontrolu, što znači da natjecatelj ne smije pasti i mora pokazati sigurnost vožnje, Stil: važnost se stavlja na fluidnost vožnje i važno je ne zaustavljati se previše prilikom spusta, Tehniku: ocjenjuje se tehnički dio vožnje za pojedini run, Agresivnost: ocjene se daju za brzinu, odabir težine stijene sa koje se skače i rizičnost pojedinih dijelova rute.

Sigurnost
Freeride skijanje na velikim planinama, odnosno off-piste skijanje nema markirane puteve ili staze kao u normalnom skijanju, natjecatelj sam bira svoj put do cilja kroz prirodni teren i njegove zapreke.

Freeride skijanje obično uključuje skijanje po powderu (duboki snijeg), kao i skakanje sa stijena, uz brzine i do 70km/h.

Svi natjecatelji na freeride natjecanjima obvezni su nositi kacigu, štitnik za leđa i odašiljač za lavine, jer skoro svaki spust može biti i spektakularan pad.

 

 

 

 

« Prethodni članak

KOMENTARI

Trenutno niste prijavljeni. Molimo prijavite se!

login:

lozinka:

Samo registrirani korisnici mogu dodati komentar. Prijavite se ili registrirajte.

  • Vezani članci

  • Vijesti

  • Info

© Skijanje.hr 2003-2025.  ISSN 1845-5891  e-mail: info@skijanje.hr   Izrada internet stranice: Info izlog d.o.o.   Broj posjeta: 3020372
Tekstovi i Skijanje.hr watermarkom označene fotografije autorsko su pravo i vlasništvo Hrvatskog ski/board magazina Skijanje.hr osim ako nije drugačije naznačeno. Uredništvo magazina ne jamči za točnost i potpunost objavljenih informacija te ne preuzima nikakvu odgovornost za izravnu ili neizravnu štetu i ozljede proizašle iz sadržaja na site-u. Kontakt...
Hrvatski ski/board magazin Skijanje.hr

ISSN 1845-5891

e-mail: info@skijanje.hr

Marketing:
  marketing@skijanje.hr